Tjoflöjt

I helgen var det agilityträning som vanligt. I lördags blev det ju så mycket snö så jag ville inte köra bil i onödan, men i söndags var vi med. Det var en lite klurig hoppbana men Lennox var jätteduktig. Han tog slalomen helt självständigt (jag kallade in från slutet av slalomen, dessutom på vänster sida) och sen jobbade vi tillsammans hela banan. Första varvet så var svängarna väldigt stora, andra varvet lyckades vi tighta lite mer men det är ändå många sekunder som går till spillo. Jag jobbar vidare med det och tror faktiskt att det är en sak som blir bättre ju mer samspelta vi blir. Jag försöker tajma honom så gott jag kan och det sker ju framsteg, om än små. I slalomen har han blivit mycket snabbare, jättekul!!

Monster fick bara 2x5 min träning för vi var så många där. Körde en åtta över ett hinder (med Lennox tränade jag nästan bara släpp i början, men Monster ska lära sig att svänga snävt redan från början), lite släpp med Maria som belönare och lite slalom (det gick helt åt skogen). Slalomen ska jag ta tag i när det blivit mer vår ute. Träna ett litet pass om dagen på väg från jobbet, typ. Det bästa är nog om jag försöker träna en del släpp, däck och sånt där det är bra med en medhjälpare nu under vinterträningen. För sen blir det nog mycket "ensam-träning" för mig och hundarna.

Har tänkt gå en fortsättningskurs med Monster. En nybörjarkurs blir nog lite för lätt och på fortsättningskurserna är det ju fortfarande mycket hinderinlärning, i alla fall de kurser jag gått/haft/sett. Hoppas verkligen att jag får plats.

Igår var jag på Granngården och köpte täcken i ull som man inte behöver dra över huvudet (modell hästtäcken). De blir smidiga att ha på träning.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jerry har ett sånt ulltäcke. Köpte det i höstas och det har varit väldigt bra. De blir lite mjukare efter några användningar och de håller ju värmen även om de blir blöta!

Postat av: Mia

Behöver regntäcke idag..urk..inge mysigt alls när det regnar även om jag vet att det behövs.
Såg en massa fina täcken, modell häst,när jag var hemma senast.Bra tycker jag,ofta bra under med ordentligt med värme för mage o bröstkorg o bra pass form.Men såg inga ulltäcken bara fleece.Får kika på deras hemsida kanske finns där.
Ha det gott.
Mia

2007-01-26 @ 15:03:51
URL: http://www.kennelbonzip.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback