Tävling och träning

Hej svej.

Igår var vi och tävlade på Byrackarns. Det var en jättehärlig dag, en sån man kommer ihåg länge... Roliga, utmanande banor, glada människor, nybakade bullar och varm choklad.

Vi körde 3 x disk, men jag var väldigt nöjd med agilityklassen så diskningarna gjorde inget alls. I hoppklassen var han så övertänd att han säkert hoppade fem hinder extra, (då hade jag redan fått ett nytt försök efter att ha tagit honom av banan pga tjuvstart). Hade jag tajmat honom bättre och inte släppt honom kanske vi kommit igenom, men vi var väldigt osynkade. Jag bara skrattade när vi gick av banan, vilken liten knallhatt han är Lennox... Han blir helt tokig av agility. Jag var så nöjd med agilityklassen, vi fixade kluriga threadles och han gjorde ett klockrent kontaktfält på balansen - blev varm i hjärtat :)

Träningen idag var härlig, jag är fortfarande tre steg efter Lennox hela tiden känns det som och han svävar ut i alla svängar fast jag försöker förbereda honom i god tid. Men det är som vanligt tajmingen det hänger på och jag ska väl inte vara för hård mot mig själv (vilket jag varit ett tag nu) - jag gör så gott jag kan och jag tränar på att bli bättre. Och jag har aldrig varit en speciellt idrottslig människa så det är fan inte så lätt att få till det perfekt. Avslutade med ett tjusigt kontaktfält med bonusbelöning - en skål fylld med sån där äckligt, blöt hundmat från Ica som hundarna älskar så.

Monster, den glada lilla pärlan, var duktig. Jag och Helene tränade tillsammans och med en hund i taget och vi körde en del släpp och kontaktfält/gunga. Både Monster och Meija var skitduktiga, små sötnosarna.... Monster är ju faktiskt ett år nu och vi kan som mest ta typ tre hinder i rad, men när det blir träningsläge på klubben ska vi ligga i så han kan debutera hoppklass i sommar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det låter så himmla kul! Jerry vill ju inte göra nånting alls nästan. Det går att träna lite lydnad på sommaren ifall man har korv och klicker. Han är extremt svårmotiverad och väldigt lat! Han vill gnaga på pinnar och pinka då han är utomhus. Och inne leker han med katten eller sover. *avis*

Postat av: Hanna

Agility är så självbelönande på nåt sätt. Lennox är också svårmotiverad i lydnaden..

2007-01-15 @ 12:56:46
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Sara o resten av högen

Halloj!! Ja det kan vara svårt ibland med de små liven.. Nu blev de syrran som fick ta smällen o städa upp=)

Det är så skönt o va färdig med skolan. Nu ska jag gå hemma och tjocka till mig ännu mer innan det är dax för utökning av flocken.

Har jag kanske redan frågt detta, men ska du ställa på husdjursmässan på Söndag??! (jag är så dement så jag inte kommer ihåg om jag gjort det eller inte).. Jag ska iaf dit med gossarna. Det var ju hela 13 DP anmälda på den inoff utställningen!!

Ha de bäst o blås inte bort!!

2007-01-15 @ 14:48:22
URL: http://www.eddi.se
Postat av: Hanna

Sara - nej, det ska jag inte, tyvärr. Är lite trött på utställningar just nu, men kommer igen närmre sommaren :) LYCKA TILL!!

2007-01-15 @ 16:10:06
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh så duktiga ni är! Härligt att ni varit ute och tävlat, jag håller tummarna för er nästa gång!

2007-01-15 @ 16:53:25
Postat av: Mia

Härligt Hanna..att du är glad o nöjd utan buckla.Precis så som det ska vara. Om man känner att hunden ändå gjort bra ifrån sig trots avsaknad av pris o rosetter.Lycka Till på nästa utmaning.
Monster syrran Milla fattar väldigt snabbt o är supermotiverad bara hon får ngn smak belöning.Skulle säkert passa till agility,om hennes matte var lite smidigare :-)
Ha det bra.
Mia

2007-01-15 @ 23:00:48
URL: http://www.kennelbonzip.com
Postat av: Hanna

Tack till den anonyma :)

Mia - det tror jag verkligen hon skulle passa till. Och tack för uppmuntran, det är så "lätt" att diska sig i agility att det inte går att deppa. Då skulle jag inte får göra annat :)

2007-01-17 @ 09:44:40
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback