Hundarna

Ibland får jag frågor om hundarna, nu senast vilket foder de äter. Så här kommer lite fakta.


Vikt: De väger drygt sex kg var. Lennox vägde 5,8 förut, men han har gått upp sen jag fick Monster. Båda känns bra i hull tycker jag. Jag kan se och känna revbenen men det går ändå att få till en korv vid nackskinnet.

Foder: De äter Royal Canin mini, oftast den vanliga varianten, adult, men är den slut får de dental health eller sensible. Så länge det är samma fodermärke verkar inte magen märka nån skillnad. De får 3 dl var per dag, 1 dl frukost (vid kl 07), 1 dl lunch (vid kl 12) och 1 dl middag (vid kl 18)



Motion/rastning: Dvärgpinschrar kräver inte så mycket motion, men de mår bra av att få ordentliga promenader. Oftast blir det en kortis på morgonen, ca 30-40 min vid lunch + en längre promenad när jag slutat jobbet och en sista kortis innan läggdags. Jag vill gärna att de ska få springa lösa varje dag så de får sträcka ut ordentligt.

Favoritleksak: En tunn gul plast-pipis som de enkelt fångar i luften om man kastar är favoriten. Fast själva pipet gått sönder!

Har ni fler frågor är det bara att fråga på....

Kommentarer
Postat av: Helena

Läser att dina små får 3 dl mat per dag :-) Wilma får 4 dl mat per dag (samma mat fast medium) och hon är ju bra mycket större. Stackars Wilma ifårhållande till kroppsvikten så blir det inte många kulor per kg att hon inte svälter ihjäl.

Postat av: Hanna

Mina fick medium en period när jag tyckte att de tuggade maten för dåligt, men de åt de större kulorna lika fort. Och hundars magar tar väl hand om maten ändå.

Det är inte klokt vad mina måste göra av med energi.. Wilma måste väl väga det tre-fyrdubbla kan jag tro?

2007-01-09 @ 13:09:30
Postat av: Catrin

Tack för ditt grattis i Busligans dagbok. Kanske även jag måste skaffa mig en vanlig blogg istället för en resedagbok ;)

2007-01-09 @ 16:11:50
Postat av: Hanna

Catrin - jag fattade liksom inte vart man skulle läsa i resedagboken så jag är väldigt sällan inne och kollar :( Och det är ju jättekul att läsa om vad ni gör så en blogg vore väl en fin idé. Blogg.se är jätteenkelt och smidigt tycker jag.

2007-01-10 @ 08:53:53
Postat av: Catrin

Tja det är inte så svårt o gå in o läsa, har lagt till dig som läsare o du borde få mail nästa gång jag uppdatera, då ska det bara vara att trycka på länken.
Här ser du mina senaste uppdateringar...
http://www.mintur.se/pages/travel.php?travelID=3955
Annars ligger de under Efter en händelserik höst. ;)

2007-01-10 @ 17:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback