Mest agility.. som vanligt

Det verkar gå allt längre mellan mina uppdateringar. Sorry!

Vi har tävlat agility, några diskningar och en andraplacering i öppen hoppklass. Usch, nu måste verkligen våra agilityklass-problem släppa snart. Jag skulle behöva träna agilityklass på VARJE träningspass för att få till det. Det är mycket som ska klicka, främst kontaktfälten, att han fixar gungan bra, att jag inte tappar honom (har mycket lättare att tappa i agilityklass) med mera. Sen är det ju vanliga saker också, som slalomingångar, att han inte går ut efter tionde pinnen etc. Jag hoppas att vi är i ett sånt läge nu att vi tränar och tränar och sen plötsligt lossnar det och funkar bra. Känns helt hopplöst om vi alltid ska ha problem med kontaktfält eller nåt annat. Blä, vad trist. Jag vet att mycket hänger på träning och mål. Men vi har faktiskt tränat enormt mycket kontaktfält senaste året och balansen sitter jättesnyggt, men gungan har vi fortfarande problem med + hoppandet av a-hindret.

Nu blev det här ett ganska negativt inlägg hittills. Och det är ju onödigt för nu har jag ju äntligen en egen bil och eftersom jag verkar vara arbetslös och därmed ledig åtminstone en del i vår så finns ju alla möjligheter till träning. Nu jäklar ska vi fixa till det.

För övrigt är allt bara fint. Denna vecka är hundarna hemma med mamma som har sportlov. De går på låååånga promenader och när jag hämtat dem är de dödströtta och sover som små grisar i ett varsitt soffhörn. Lyxigt, för jag är genomförkyld och trött och vill bara krypa ned under en filt efter jobbet. Gör sista dagen på jobbet på fredag, sen är mitt vikariat slut och jag kan hänga med hundarna på heltid ett tag :) Alltid något positivt med att vara arbetslös (även om jag såklart mest av allt vill ha ett jobb).


Kommentarer
Postat av: Gun

Gött med egen bil! Vi ses ikväll på mötet!

2007-02-28 @ 13:23:10
Postat av: Åsa, Signe och Lovis

Du får komma ner hit o vara arbetslös med mig i april! Vi har köpt lägenhet o kommer bo ungefär 15 minuters promenad från klubben, vi kan träna flera gånger om dagen :)

Postat av: Hanna

Gun - underbart!

Åsa - ja, det vore skitkul!! Perfekt med träningssällskap i vår.

2007-02-28 @ 15:26:37
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback