På klubben

Igår kväll åkte jag ut till klubben. Tog en promenad med båda hundarna först. Märkte att jag är osäker på om Monster verkligen vet vad "kom" betyder, uppenbarligen kan han det inte fullt ut, eftersom jag kunde bli rätt arg på honom och han ändå fortsatte nosa omkring trots att jag gjorde allt möjligt för att han skulle komma. Slutsatsen är väl att han inte kan det tillräckligt bra eftersom han inte fixar det under störning. Han är otroligt doftfixerad när vi är på klubben. Öronen är helt avstängda känns det som. (Han nosade alltså inte för att jag var arg på honom, utan var helt obrydd även när jag blev jätteglad och försökte kalla in på nytt). Vi får träna mycket mera på detta. Att inkallningen fungerar är a och o tycker jag.

Sen lämnade jag Lennox i bilen och tog med Monster ned till planen. Hundungdomarna var på den nya så jag parkerade oss på den gamla appellplanen. Gjorde lite övningar jag vet att han kan, gå i utställningskopplet, ställas upp och sen lite lek. Han var väldigt störd av de andra hundarna, trots att de var en bit bort och då och då sprang han några steg åt deras håll och gnällde. Han är otroligt mycket mer intresserad av andra hundar än vad Lennox nånsin varit.

Jag satte mig ned och tog honom i famnen och han satt stilla, men hade svårt att koppla av ch gnällde hela tiden, fast hundungdomarna gått in i klubbstugan. Så jag satt ganska länge tills han blev tyst och då gjorde vi lite sitt-övningar och han var helt koncentrerad och fick massor av godis och beröm. Jätteduktig kille!

Han är ju ganska ovan att vara på klubben och han har förmodligen massa hormoner som spelar allan i kroppen på honom. Jag ska hålla mig sådär lugn som jag var igår. Styra upp situationen och berömma när han lugnar sig.

Sen fick Monster vila i bilen och Lennox göra några upplet. Jädrans vad han sprang, jag gjorde ganska enkelt med synretning och så lite svårare och lite svårare. Vi tyckte nog båda det var jättekul.

Ikväll håller jag agilitykurs. Ska bli jätteroligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback