Idag är det onsdag

Och vi har haft slappmorgon idag igen. Monster vaknade vid åtta så jag slängde på mig myskläderna och tog hundarna runt parken. Sen tog vi det rätt lugnt resten av förmiddagen.

Vid halvett gick vi till stan. Jag har inte varit så mycket i stan med Monster eftersom vi ändå bor i en stadsdel med mycket liv och rörelse. Men eftersom Niklas hade bilen till jobbet så kom jag ändå inte till skogen och ett stadsbesök kändes lägligt. Vi gick drottninggatan och sen gågatan mot biblioteket. I museiparken kollade vi på statyerna (hundarna reagerade inte ens, jag trodde de skulle tycka att gorillan var lite läskig), sen gick vi på rullstols-galler-rampar, på en brygga, de fick hoppa upp på stenar och lite av varje. 

När vi kom hem så somnade båda vovvarna med en gång, det är mycket jobbigare för dem att gå i stan med allt som finns att se och lukta på. Skogen är de ju så vana, även om de promenaderna brukar bli bra mycket längre, speciellt för hundarna då de springer lösa. 

Just nu busar de med en gammal nylonstrumpa som Monster drog fram ur min socklåda. De kampar och härjar och har så kul. 

Jag har tvättstuga och ska laga lite mat. Tjejkväll hos Jenny senare, med mina vänner, paj, glass och skvaller :)

Kursen igår gick förresten jättebra, de som går kursen är så trevliga och roliga. De lyssnar på instruktionerna och är schyssta mot sina hundar. Kul! 

Kommentarer
Postat av: Sandra med Lectus

Det låter mysigt att ha två små vovvar! Tycker du att det är stor skillnad jämfört med när du/ni bara hade Lennox?

2006-09-06 @ 21:15:22
Postat av: Hanna

Ja, det är stor skillnad faktiskt. Det jobbigaste är att om den ena skäller så gör den andra också det. Dessutom bråkar de en del och busar och då låter de rätt mycket och jag är rädd att störa grannarna.

På den positiva sidan är att de har himla kul av varandra. Och jag tycker inte det är speciellt mycket jobbigare. Dessutom vill jag hemskt gärna ha två hundar att tävla med. Och det är himla mysigt att somna med en under armen och en på benet :)

Postat av: Lene

Jag har kollat in här lite då och då men jag har varit dålig på att kommentra och jag läser faktiskt din andra blogg också =)Jag tänkte de du skrev att Monster får vara valp i lugn och ro och det känns så för mig också då jag ser på lill-Roofer. Han blir 7 månader nu den 8 september. Senast igår tänkte jag också det du skrev att du undrar hur någon kan avla på väldigt unga hundar, för jag tycker att Roofer är som en lillunge ännu, även fast han ibland försöker *cencur* på ett och annat mjukisdjur här hemma. De är bara så outvecklade i psyket ännu. Och tänk då de som låter så här unga tikar paras!!! (har ett skräckexempel nästgårds.) Annars.. Remo är ju nästan ett och ett halvt nu och det märks att han blir stor men han märks liksom inte annars. Han tar inte alls nån plats, Roofer tränger sig före i allt. Och Remo låter honom! Jag fattar inte varför för ibland tänker jag att Remo borde trycka till den lilla fjanten så han blir tyst nån gång *skrattar gott* Du är också duktig på att miljöträna. det borde jag ta och försöka härma. grabbarna har knappt fått vara på stan. De sliter och drar nåt så fruktansvärt. Vi har "gå-fint-koppel" till Remo så egentligen skulle det nog gå och kanske nu att man skulle kunna skaffa ett sånt till Roofer som numera hoppar där längst fram på bakbenen, om det nu finns nåt så litet. Han är inte större än en stor Chihuahua, men mycket starkare och mera HUND förstås. Konstigt nog går bägge bredvid mig då de är lösa, men roofer går inte alls att lita på. Och bägge springer efter katter. Ha det bra. / Lene

Nej förresten, Hur går det med Lennox och Monster, har han backat och låter Monster ta all plats han med?

2006-09-06 @ 23:24:44
URL: http://remo.casa.se
Postat av: Hanna

Hej Lene!

Ja, det där med för unga hundar är verkligen hemskt. Folk får tycka vad de vill, men jag tycker att hundarna fortfarande är valpar när de är sju-åtta månader.

Gud vad sött det låter med lilla Roofer. Vad kul att han är så liten! För han ser ju så fin och proportionelig ut. Lennox är ganska sträng mot Monster, men samtidigt ignorerar han rätt mycket bus Monster gör. Och sen kan han ta honom i ett helt annat sammanhang, när han vet att han kan vinna. Det ser jättehemskt och elakt ut, men jag brukar låta dem sköta sig själva. Monster är så tuff och kaxig så han behöver en tjottablängare ibland.

Vad kul att du berättade lite om killarna!!

Hoppas vi ses på Stora Stockholm! (Länge kvar, men ändå..)

/Hanna

2006-09-07 @ 10:49:28
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback