Mål och ambitioner

I sommar har jag ju tränat en del kontaktfält och nu börjar jag verkligen se resultat. Det känns så himla kul. Under kursen i helgen så fick jag motivationen att ta tag i gungan också, jag har mest varit nöjd med att Lennox gått över, överhuvudtaget. Han blev ju rätt så rädd för gungan en gång och det tog ett tag att få honom att våga ta den igen. Och nu har det ju funkat jättebra, han går på och väntar tills den väger över. Men nu är det dags att han vågar springa ända ut. Jag tränar:

- sätter honom längst ned och lyfter och släpper gungan om och om igen samtidigt som jag matar med godis för att han ska tycka att själva smällen är ofarlig
- skickar honom på gungan och tar emot längst fram. Håller i gungan med ena handen (tack för att jag har en liten och lätt hund ;) och matar när han är längst ut. Släpper ned gungan långsamt

Med Monster tränar jag två pinnar slalom för att han ska lära sig ingången från rätt håll, varvat med tolv pinnar där jag visar rätt ingång så han aldrig ska hinna göra fel. Sen tränar vi lite enligt variant ett på gungan och så har vi börjat med lite kontaktfält balans.

Idag regnar det jättemycket ute. Min sista lediga vecka innan praktiken börjar. Kul för mig, fast lite tråkigt för hundarna. De är ju vana att få vara med matte hela tiden. Äsch, det blir nog bra!




Kommentarer
Postat av: Sara med familjen=)

Tjenixen bruden=) I morrn ska vi ses. Hade just farmor i telefon som har kollat SMHI o ojjade sig över att det ska regna HELA dagen.. inte direkt väder för våra små kottar=/ Eddi HATAR regn.. Loke är väl inte lika mycket berörd av det men även han står ju och darrar o fryser. Det blir kul i vilket fall. Farmor o mormor o såna som aldrig kämpar iväg för att kolla långväga ska med o kolla in Loke in action. Kram på er så synes vi!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback