Monster 12 veckor imorgon!

Oj, nu är det nästan fyra veckor sen jag knappt kunde sova på natten av spänningen att få hem valpen. Älskade lilla Monster är hittills, tolv veckor gammal, allt jag kunnat önska. Hoppas han fortsätter att utvecklas lika positivt.

Igår var vi hos veterinären. Monster skulle få sin lilla sprutta. Jessica hade valt ut en underbar veterinär som heter Anna Bäckström (rekommenderas)*. Monsis skuttade glatt in på veterinärkliniken, han är så glad hela tiden. Jag sa att jag inte ville ha honom på bordet när han skulle få sprutan, det är så tråkigt om hundarna börjar förknippa bord med något tråkigt. Så Anna gjorde ett godisspår på golvet och när Monster käkade som bäst så stack hon honom. Han gnällde till, men fortsatte snart käka igen. Sen charmade han fler ur personalen innan vi åkte hemåt. Ett mycket positivt veterinärbesök! Tack Jessica och Anna...

Vi har det bra för övrigt, rätt så lugnt och skönt. Jag skriver på min hemtenta och hundarna härjar och sover om vart annat. I helgen var vi ute hos Malin på landet och Monster fick hälsa på grand old lady Milla (schnauzer) och tuffa Charlie (dvärgschnauzer). Charlie visade med hela kroppen att det var hans gård och att ingen skulle försöka nåt. Och Monster satte svansen mellan benen och visade att han faktiskt bara är en liten valp. Det är nyttigt för valpar att träffa någon som på ett schysst sätt visar att de är större och tuffare. Annars kan han ju vara rätt kaxig det lilla monstret. Iza är så snäll, hon bara ignorerar honom när han hänger och slänger på henne. Men nåde honom om han närmar sig hennes tuggisar. Då jäklar. Det är bra att han blir lite uppfostrad.

Nä, nu ska jag torka upp en liten pöl.

*Jag gillar ju Inger också. Äsch, de flesta veterinärer är säkert jättebra :) Bara jag som är lite mesig. Eftersom Lennox är rädd hos veterinären är jag noga med att de har förståelse för det och är snälla. Kanske för att jag själv har läkarskräck och typ behöver bindas fast för ett blodprov, ha ha...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att ha sprutan bortgjort. Jag är också väldigt känslig då det gäller vetrinärer. Efter som Jerry inte tål främmande människor som kommer för nära så är det omöjligt att det kommer någon burdus person. Näst sisst vi var hos vet, var jag jätte besviken. Hon fattade inte alls vad jag menade och Jerry blev tillslut tvungen att ha munkorg. Inte kul, han höll på att kvävas för han fick panik. Jag ville bara börja grina. Jag gruvar mig för nästa gång man måste dit. Huvva! Många kramar//Lisa & Jerry

Postat av: TramadoL60310

I haven't gotten anything done today. I feel like a fog, but what can I say? I've just been letting everything wash over me lately, not that it matters. Shrug.

2006-08-04 @ 04:35:49
Postat av: 888

Where scalper outs bankroll www 888 info third ragged?

2006-08-05 @ 12:23:24
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Then baccarat.

2006-08-06 @ 04:58:57
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback