Lördag

Idag har vi varit på kurs i Säffle med allmänlydnadsinstruktörsutbildningen. Det var jätteintressant och läraren var sååå bra! Jag började med att rasta båda hundarna en sväng och sen fick Lennox sitta i bilen medan Monster fick följa med in i klubbstugan. Först var M lite skällig, det var många andra hundar och mycket folk på klubben. Men så snart han fick lugna sig och hälsa gick det bra. Jag försöker bara avleda när han blir skällig, jag tror bara det beror på att det blir lite mycket och att han får svårt att sortera bland intrycken (om man kan säga så). Jag kallar på honom och när han tar kontakt får han godis. Det funkar skitbra och han har börjat att söka kontakt spontant när han ser nåt läskigt (igår var det en kille som körde en vagn med massa kartonger som välte).

M var lite gnällig de första minuterna på "lektionerna" men sen somnade han snällt i mitt knä och sov gott hela tiden. Jättebra med passivitetsträning bland massa andra människor och hundar. Sen fick Monster vila i bilen medan jag tränade agility med Lennox (lunchen). Han hade nog sovit gott för han var så nyvaken när jag tog ut honom för rastning.

På väg hem svängde jag in på Vidön och så gick vi en promenad vid vattnet. De fick balansera för det är massor av små och stora stenar. Det blev ett och annat dopp (bara av tassarna dock) och det var nog nyttigt för M att inte bara kunna rusa på utan att behöva se vart han satte tassarna. Hundarna hade det jättehärligt och nu hoppas jag de sover gott ikväll. Jag och N ska se på tv och bara slappa. Skönt.

Kommentarer
Postat av: 888

Now 888 poker turn.

2006-08-05 @ 12:21:49
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

Dear kicker queens speek credit hedge www 888 info player game spikes.

2006-08-05 @ 12:22:49
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback