Veterinären

Idag har vi varit hos veterinären. Jag ville att hon skulle kolla ögonen för jag tyckte det såg ut som han hade nåt på ena ögat för ett tag sen. Men de var jättefina och det var bara ett litet ludd jag hade sett. Han är ju ögonlyst ua så jag var inte speciellt orolig, men många ögonsjukdomar kommer ju med tiden så det är aldrig fel att kolla för säkerhets skull.

Jag frågade om ridhusträningen, han får ju så mycket grus i ögonen. Veterinären tipsade om att jag kunde köpa en slags droppar och använda före och efter för att skydda ögonen och för att lättare skölja ur grus. Det ska jag absolut göra!

Vi fick hälsa på en dvärgschnauzervalp och det tyckte Lennox var kul. Han ställde sig med bortvänt huvud så valpen (som nästan var större än Lennox) skulle våga fram och nosa. Jag tror han skulle tycka det vore kul att få en lillebror. Alla tycker att det vore en bra idé, utom Niklas. Men jag hoppas han mjuknar lite allt eftersom, hehehehe:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback