Välkomna!

Kanske några nya läsare hittat hit idag? Lennox är nämligen med i dagens tidning. Jag skrev ju om när vi besökte NWT på den gamla sidan.. Hur som helst, ni är så klart välkomna till bloggen om Lennox. Eftersom den nya sidan inte är riktigt klar än så ligger den gamla kvar, så det är lite rörigt. Men snart blir det ordning igen.

Om ni är nyfikna på rasen dvärgpinscher så kan ni läsa mer om ni klickar
här, här och här.

Igår var jag, Sara & Lennox på Kilene och gick elljusspåret fram och sen tillbaka. Borde ha blivit ca 5 km. Lennox sprang väl ungefär milen under tiden, han rejsar ju fram och tillbaka hela tiden. Egentligen ska ju hunden vara kopplad, men jag kallade snabbt in och kopplade upp när vi mötte andra motionärer. Dessutom var det ju på kvällen och inte så mycket folk ute. Sen åkte vi hem, kollade på Floorfiller och åt skinkmacka. Lennox la sig och sov under en filt. Jag tror han trivs bra i den nya lägenheten. Speciellt i den nya soffan :)

Robert och Anna som har flyttat in i vår gamla lägenhet (på tredje våningen, vi flyttade ju till andra) har en schäfertik. Hon är jättefin och Lennox tyckte det var rätt spännande med hunddofter i trapphuset igen. Han har ju varit enda vovven i huset sen Zorro flyttade.

Ikväll är det alltså dags för agilitykursen. Jag och Hanna T ska ju hålla en grundkurs i agility på fem gånger, och det ska bli jättekul! Vi har förberett oss noga, och dessutom är det bara knappt en månad sen vi gick instruktörsutbildningen så alla kunskaper är i färskt minne. Så det blir nog bra hoppas jag.

Nästa helg ska vi till Ludvika och tävla. Hjälp. Jag har knappt tränat nånting senaste tiden. Vi som skulle träna in så fina kontaktfält och gungan. Jaja, vi får väl satsa på hoppklassen i annat fall. Men jag ska verkligen försöka intensivträna ett par veckor nu. Åsa gav ett jättebra tips om hur jag kan göra med slalomen.

UPDATE
Fick det här mailet idag:

Hej instruktörn!
Nu är provet rättat och du hade 38,5 av 40 möjliga. poängen tappade du på några ofullständiga förklaringar, du hade inga fel.  Därmed är du godkänd på instruktörskursen, Grattis till ett bra jobb!

Så nu är jag alltså agilityinstruktör. Härligt!!

Hade också fått mail från Jeanett. Jag var ju sugen på en Bonnie/Osborn-valp (har skrivit om dem tidigare) men tyvärr så blev det ingen hane. Så kan det gå. Tror det blev riktigt fina små tikar i alla fall. Niklas tycker att det räcker bra med en hund i familjen, dessutom har mina pengar gått åt till flytten. Men så småningom hoppas jag att en liten pinne till får flytta in.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas slalomknepet fungerar lika bra för dig som det gjort för mig ;) Fast jag kanske inte skulle ha sagt det, nu kommer ju du att vinna alla lopp *skratt* Jaja, bara jag får komma tvåa NOLLAD så är jag nöjd!

Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Hejsan,

Det var ju tråkigt att det inte blev en liten hanvalp till dig. Men, som man brukar säga det går alltid fler tåg;-)

Vad fin den nya sidan blir! Väntar med spänning när den släpps ut i sin fulla version :-) Den som väntar på något gott! Nästa gång får du göra sidan själv, för det är faktiskt riktigt roligt att knepa och knåpa. Humöret testas ordentligt när man bygger hemsidor. Ena stunden är man glad och i nästa stund vill man slänga ut datorn genom fönstret! Skämt åsido, det är faktiskt riktigt roligt att göra sidan själv för man lär sig massor under tiden.

GRATTIS till instruktörstiteln! Snyggt jobbat, Hanna!

Ha en fortsatt trevlig dag!

2005-11-02 @ 11:27:01
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Hanna

Åsa, du är allt väldigt snäll. Det är ju fortfarande så att vi diskar oss i 90% av alla lopp :)

Tack Magdalena, vad gullig du är!!

2005-11-03 @ 08:05:53
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback