Torsdag - tråkig dag för liten hund

Igår var det onsdag och jag och Niklas packade in oss i bilen och åkte till Ikea. Lennox fick följa med. Han är nöjd så länge han får vara med och klagar inte över att sitta i sin bilbur under ett shoppingbesök. Men när vi kom hem fick han en promenad och sen vara med och rota när vi städade och packade upp (hjälp vilken tid det tar innan allt är på plats!) utan att få skäll. Så han sprang runt med massa saker i munnen, bet i disktrasan när jag dammade böcker och var allmänt vild. Sen sov han gott igen medan vi kollade på tv. Syrran hjälpte till att greja och snart är vi nog klara. Ska bara upp gardiner, några tavlor och krokar i badrummet ungefär. Härligt.

Agilitykursen i tisdags gick jättebra! Det var ganska få deltagare med för av 10 var 2 tvungna att lämna återbud till kursen, en var utomlands, två hade fått förhinder just första gången och en dök inte upp. Vi var alltså 4 personer, och 3 hundar eftersom en var dålig i magen. Men jag tror att de som var där tyckte att det var roligt, trots att det var lite regnigt och mörkt.

Idag är det torsdag och eftersom hon jag samåker med är ledig idag så ska jag åka förbi brukshundklubben och träna lite på hemvägen.

Måste ta tag i spårandet igen. Lennox tycker ju att det är så roligt och det är ett bra sätt att aktivera hunden på. Det har varit lite mycket senaste tiden, så både agility- samt lydnads och spårträning har nästan glömts bort. Men
Petra är också spårsugen så förhoppningsvis kan vi tillbringa några söndagar i skogen. Och agilityn MÅSTE jag ta tag i. Målet är att hinna till Kil eller åtminstone Karlstad BK och träna gungan minst tre gånger innan tävlingen till helgen.

I övrigt ska vi ha en mysig helg där Lennox ska få stå i fokus. Han har mest fått hänga med på ett hörn i allt pysslande.

Jeanett har en ny fin kombination på gång :) Maya är nog en av de trevligaste dvärgpinschrar jag hört talas om, och jättesöt.

Ha en skön helg allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Petra & Nelly

Hej hej, kul att läsa blogg! Jo visst är jag spårsugen, tänkte åka ut till ridklubben (sörmon) nu på söndag för att hälsa på en kompis och tänkte då passa på att lägga spår. Om du vill komma ut så vore det jätte kul, jag kommer vara där vid ett tiden. Slå mig en signal, du har nummret väl?

Mvh Petra

Postat av: Åsa

Nu har PMet till Ludvika kommit, o såklart blir det som vanligt, smallhundarna där först och hem sist.... Jaja, tur att du är där, annars skulle jag inte känna nån :)

2005-11-07 @ 09:49:55
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Förresten, hur går det nu med belöna-bakåt??? Nyfiken på hur det fungerar för andra :)

2005-11-07 @ 14:42:53
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Hej Åsa!

Har inte tränat på typ två veckor. kommer säkert gå JÄTTEBRA på lördag :(

2005-11-08 @ 08:28:46
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback