Ludvika

I lördags ringde klockan 03.45. Jag masade mig upp, klädde på mig, åt frukost och packade väskan medan Lennox snarkade tätt intill Niklas under täcket. När jag lockade på honom så kom han upp och åt sin frukost. Han fick lite olivolja på sitt torrfoder så det skulle vara lite godare så tidigt på morgonen.

Första klassen, agilityklass, kommer jag knappt ihåg hur banan gick. Vi kom nämligen inte så långt. Jag hade lagt Lennox en bra bit från första hindret. Han ligger kvar mycket bättre då. Men sen vinkade domaren att vi skulle komma närmre, och då var det kört. Lennox tjuvstartade och tog ett hinder baklänges. Eftersom man inte fick köra klart (vilket nog var lika bra då jag inte vill fortsätta när han tjuvstartat) så kallade jag in, kopplade upp och satte in honom i buren igen. Sen var det bara att vänta några timmar på nästa klass.

Ludvika hade lagt klasserna s-m-l och l-m-s vilket innebar att de med largehundar fick både sovmorgon och tidig avresa medan vi fick vänta. Men vi babblade massa hund så det var trevligt och tiden gick fort. Det var dock många som förlorade på att man inte fick köra klart efter disk. Och det är nog inte alltid tidsvinsten blir så stor heller, när förarna ska "skritta" av banan med en vild hund istället för att köra klart i högre tempo. Det blir ju jättetråkigt för hundarna när föraren visar fel och de plötsligt får gå av banan. Men, men.....

Hoppklassen gick ju som sagt jättebra! Jag var supernervös, satte honom i starten och gick med bestämda steg en bra bit innan jag vände mig om och kallade in. Han stannade en liten stund i säcken (märkligt!) men jag ropade på honom och då kom han ut. Sen var det bara för mig att springa det fortaste jag kunde och skicka honom åt rätt håll. Och ååååh vad duktig han var lillkillen. Han sökte hinder och när jag kom efter sprang han före och tog hinder efter hinder. Hittade rätt slalomingång och jobbade sig genom slalomen och sen var det bara upploppet kvar.

Vilken skön känsla när vi sprang i mål, jag betedde mig nog som om jag vunnit VM :) men jag blev så himla glad. Det har ju varit småsaker som krånglat senaste tävlingarna, så det var härligt att allt funkade. Lennox fick massor av hackkorv och jag valde en mjuk boll till honom på prisutdelningen som han tyckte var jätterolig så han var nog också nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback