Helgkurs

Hej svej!

Helgens kurs för Malin Tångring var jätterolig och lärorik. För egen del var det detta jag mest fick med mig:

- TIMING, TIMING, TIMING!!!
- att förbereda hunden så att aldrig någon tveksamhet ska råda om vilket hinder den ska ta (låter självklart men är jättesvårt tycker jag)
- samtidigt som jag förbereder hunden så måste jag göra klart varje hinder ordentligt, även om jag rör mig för att kunna placera mig rätt för nästa hinder måste armen vara kvar och visa hunden vägen (har lagt mig till nån konstig grej där jag byter arm jättetidigt i bytena)
- mera grundträning behövs alltid!
- hur en serpentin går till (det var ju ungefär som jag gjort tidigare, viktigt med timing så klart)

Jag förstår om inte nåt av det här "made any sense" för er, men jag fattar åtminstone själv hur jag menar och det är väl huvudsaken. 

Vi gjorde rätt svåra övningar hela helgen och det var jättebra. Träna svårt, tävla lättare. Verkligen min kopp te.

Malin är pedagogisk, tydlig, rak och positiv - en jättebra instruktör!! Jag är supernöjd med kursen och hoppas hon har tid att komma nån mer gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback