Vår och sol

Igår kväll hade jag valpkurs. Det är en så bra grupp med trevliga deltagare och goa hundar. Känns riktigt bra!

Idag efter morgonpromenaden har hundarna legat och solat sig i vardagsrummet. De ligger fortfarande utsträcka och njuter, Monster solar magen och Lennox ligger med halva kroppen i skuggan. Det blir riktigt varmt i vårt vardagsrum och idag är första dagen som solen skiner in så här härligt. Åh vad de njuter, småkillarna.

Jag ska snart åka ut till klubben med hundarna, ta en promenad och köra lite slalom med Monster. Vi ska gå en fortsättningskurs i agility (på Karlstad BK) i vår och eftersom vi inte har gått någon grundkurs så gäller det att vi tar igen de kunskaperna innan kursstarten. Anledningen till att jag går kursen i Karlstad är dels för att det är skönt att bara vara elev på klubben (jag håller ju själv kurser på Hammarö) och dels för att Helene ska vara instruktör och hon vet hur Monster funkar. Ser verkligen fram emot det!!

I eftermiddag kommer syrran hem från Sthlm så vi ska gå på stan och så. Imorgon har vi tänkt ta med vovvarna till sommarstugan och grilla korv i solen. Härligt värre... Vad underbart det är med vår!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback