Dutti!

Har nyss kommit från agilityträningen. Vi körde en öppen agilityklass av Magne Alden som såg enklare ut än den var. Lennox var koncentrerad och duktig, jag var mindre duktig men belönade kontaktfälten och försökte så gott jag kunde få till handlingen.

Monster skötte sig alldeles utmärkt. Började med en promenad där han fick springa lös, han var uppmärksam med fin kontakt. Sen fick han ligga i mitt knä och titta på de andra som körde banan, han höll sig rätt passiv. När det var vår tur att träna fick han "åka hiss" på gungan och köra slalom och båda övningarna gick perfekt. Maria och Mira tränade samtidigt, men han visade ingen tendens att vilja dit. Gulle!

Jag diskuterade lite uppfostringsmetoder med de andra som tränade och det som funkat bäst är ju att slänga nycklarna i backen bakom honom så jag ska köra vidare på det. Kanske köpa en liten kedja jag alltid kan ha med i fickan, tills jag fått lite mer ordning på busen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback