Tävling, tävling

Hej hej!

I tisdags kväll hade vi dvärgpinscherträff med agility. Jag och Ellen var instruktörer och det var väldigt lyckat tycker jag. Jätteduktiga hundar och förare, jag blev helt imponerad.

Idag har vi tävlat i Karlskoga. I hoppklass två var det tre hopp sen rak tunnel - rak tunnel. Jag var så inställd på att inte tappa honom in i tunnel nummer två så efter att vi klarat den passagen blev resten pannkaka och en disk. Jag hamnade ett par steg efter och gjorde inte de byten jag tänkt.

Agilityklassen gick jättebra, han gick tyvärr ur slalomen (han kan göra det ibland, innan sista porten) så vi fick fem fel men vår tid var verkligen oslagbar och vi fick en tredjeplacering.

Är så glad att jag har ett tält, det var VARMT idag, helt underbart väder.

12859-254

12859-253

Ett sånt här tält har jag. Jätteskönt med skugga.
Berså big foot dog utställningstält för hundar

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, jag var ju i Karlskoga och kikade... Hade inte en tanke på att spana efter dig! Borde ju ha förstått att du skulle vara där! =)
Härligt att ni är så snabba på banan!

Postat av: Lisa

Jag vill också ha coola hundar och ett proffsigt tält! Dvärgpinscher måste ju vara en av de snabbaste raserna i agility. De är ju som små räser bilar.

2007-06-07 @ 21:56:34
URL: http://lmh.blogg.se
Postat av: Hanna

Emma - var du? Såg inte dig :)
Lisa - de är jättesnabba, men svänger inte så snävt som en del andra raser.

2007-06-07 @ 23:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback