Sjuk igen

Jag har varit sjuk igen, fick nåt elakt halsvirus och har haft 40 graders feber. Låg i sängen från onsdag till lördag och sen kände jag mig lite bättre. Nu är jag rätt ok och orkar jobba igen.

Hundarna har varit helt underbara. Niklas och syrran har hjälpts åt att rasta dem, men borde ju ändå ha varit rätt understimulerade. Men inte då, de har sovit hos mig i stort sett hela tiden och faktiskt verkat rätt nöjda med det. Undrar om de kände på sig att jag var sjuk? Gullungarna!

Till helgen ska jag och Lennox träningstävla agility. Vi är nog lite rostiga båda två, men det ska bli så himla kul ändå.

På lunchpromenaderna släpper jag hundarna lösa på en grusplan och så får den ena nosaktivering (leta upp lunchen) och den andra nån form av grundträning i agility, ex. cirkelträning. Det är så härligt att hinna med lite sånt på lunchen. Lennox är rolig, han sackar efter i cirkelträningen (fast jag har en hög belöningsfrekvens och belönar långt fram) men när jag bara springer, i serpentiner, på en rak linje eller annat så håller han sig perfekt vid sidan i rätt tempo. Märkligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just därför är dp en prefkt ras. De dör inte av överskotts energi om de måste slappa några dagar!

Postat av: Hanna

Visst är det, det är himla skönt.

2007-01-08 @ 19:27:39
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback