Tisdag

I söndags gick vi först 3 km på Kilene, sen skulle jag bara åka förbi mamma och pappa en sväng och då skulle de precis ut och gå på Sörmon. Så vi hängde med dit också. Sen slängde vi i oss lunch och därefter var det agilityträning. Jag körde mest kontaktfält och provade att trycka på Lennox en del. Det ska jag inte göra, han har ändå tempo och om jag "hejar" på honom så har han svårt att urskilja släppkommandot och gör ett, visserligen väldigt snygg, rinnande kontaktfält (som jag inte vill ha, speciellt inte på träning). När jag höll tyst så satt kontaktfälten som de skulle igen.

Jag är så glad över att slalomen har blivit så bra. Tempot kanske skulle kunna vara högre men han har verkligen förbättrat tekniken. Höger- och vänsterslalom sitter lika bra och jag kan göra både framför- och bakombyten utan problem. Duktig kille!!!

Monster verkade börja förstå kontaktfälten, jag hade med musmatta och klicker. Ska träna vidare på detta och hoppas på att vi kan köra en hel balans om ett halvår eller så :) :) Skulle vilja ha ett slalom i vardagsrummet så jag kunde träna lite varje dag, det tar sån tid innan det sitter. Men vi får väl träna fem minuter slalom om dagen när det blivit vår.

Ikväll och imorgon kväll ska jag och Helene (och ev. några fler) träna på 4H kl. 21. Jättebra med lite extraträning, jag ska ju tävla både den 24:e och 25:e februari. (Agilityklass 1). Nu fasickens ska vi väl komma upp i tvåan i agilityklass tycker jag.. förr eller senare i sommar borde det ju ske. Vore dock inte fel med en pinne redan nu i vinter, man kan ju alltid hoppas. Jag vet att vi kan egentligen.



Kommentarer
Postat av: Helene

Ja nu jädrans ska vi ta den där sista pinnen båda 2.Helt plötsligt började man plocka pinnar en efter en och när det kommer till den sista så ska det va så svårt:) Själv vet jag att det beror på mig när det gäller,matte kan inte ställa några krav eller vara nervös,lätt.Nix!

Ses ikväll

2007-02-07 @ 06:53:20
Postat av: Hanna

Nä, usch vad svårt det ska vara! Men annars vore det kanske inte lika kul :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback