Wow

Måste bara skriva lite om en omplacerings-dobermann som kommer från samma uppfödare som Lennox och Monster, kennel Jean Dark.

En tjej som heter Teres tog i oktober förra året över en ettårig dobermann som bara gått en valpkurs hos sina tidigare ägare och lämnats för omplacering, Jean Dark Extravagance "Tea". I skrivande stund är Tea  två år och har, tillsammans med sin nya matte, under de senaste fem månaderna klarat av följande:

~ LP LKL I, 177,5 p, 183 p och 184 p
~ LP LKL II, 184 p, 191 p och 182 p
~ Uppflyttad ur appellen i april, 1:a försöket
~ Uppflyttad ur lägre klass i juni, 1:a försöket
~ Uppflyttad ur högre klass i september, 1:a försöket
~ 3 x utställningscert under sommaren 2006 och därmed Svensk Utställningschampion.

Att ta sig upp i elitklass spår med en omplacering man ägt i elva månader! Det ger mig verkligen inspiration till hundträningen. Har nämligen känt mig som en rätt usel hundmänniska senaste tiden, har läst om alla hundböcker jag läste när Lennox var liten (Kontaktkontraktet, Inkallning osv) och känner mig inte alls som den där trygga människan hundar naturligt söker kontakt med och vill lyda och följa. Har jag inte alls den där känslan en del människor verkar ha?

Idag blir det hundträning på schemat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback