På klubben igår

Igår kväll var det klubbmöte och jag åkte ut nån timma tidigare. Tog först en promenad med båda vovvarna och sen fick M vila i bilen medan jag gick till agilityplanen med L. Vi tränade kontaktfält och slalom, som vanligt. Det gick jättebra, han var lite störd av hundarna runtomkring, men det var bara bra med lite störning.

När jag tog ut Monster så skällde han först på alla hundar som var där (det var massa folk på klubben igår) men jag lät honom hållas och klickade kontakt. Efter en kort stund slutade han skälla och vi kunde stå och prata med folk, jag kampade med honom en stund på gräset och han hade full koncentration utom när några hundar passerade rätt nära, då ville han fram till dem. Men sen återupptog han leken och vi busade en stund till innan mötet. Han är så glad och hoppig, jag har inte alls försökt lära honom att inte hoppa på människor, utan är det nån vi inte känner eller nån jag vet inte vill bli studsad på så  håller jag honom bara i kort koppel. Igår var det snälla hundmänniskor och han fick studsa och vara en glad liten skit.

Monster fick vara med på mötet och han sov mestadels, efter några timmar försökte han ta halsbandet i munnen, flirtade med en kelpie och blev lite rastlös. Men jag höll honom i knät och klappade honom och så la han sig igen, även om han inte somnade om.

Mötet var bra, jag har verkligen lärt mig att aldrig ta på mig något jag inte är 100% säker på att jag vet 1. Exakt vad som förväntas av mig och 2. Att jag har väldigt gott om tid att lägga på det så att jag är helt säker på att ro det iland. Fick mig en känga igår angående anmälningarna till utställningen. Jag blev nämligen sjuk under den tiden och en annan ansvarig för utställningen fick lägga in de sista anmälningarna i katalogen. Det var inget jag kunde påverka så jag tog inte åt mig så mycket, men pinsamt var det att höra att "det som inte fungerade var den som tog emot anmälningarna" och så visste de flesta att det var jag. Gjorde så gott jag kunde under omständigheterna. Men som sagt, ska aldrig ta på mig för mycket. Hålla kurser och engagera mig i utbildningsbiten ska jag göra. Punkt. Aldrig i livet att jag sitter i nån styrelse eller ansvarar för nåt pappersarbete. No way Jose.

Idag börjar grundkursen för Monster och det ska bli jätteroligt!!

Ha en bra dag i det härliga sensommarvädret! Det ska i alla fall jag ha.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag förstår dig precis, det där med ideélt arbete är svårt... det är lätt att man tar på sig alldeles för mycket och så sitter man där och ångest. Själv har jag tagit mig en paus när det gäller allt vad föreningsengagemang gäller. Jag har varit engagerad i ridklubben under flera år och nu har jag tröttnat helt!

Lycka till på kursen ikväll, hoppas ni får roligt! Vem är er instruktör? Kram Petra, Nelly o Takida

Postat av: Hanna

Jag kände att jag lät väldigt bitter, men skit samma. Har ju lärt mig en läxa nu, farligt att ta på sig för mycket.

Kursen var jätterolig, Magnus är instruktör och Viktoria assistent (och jag lite assistent också).

2006-09-15 @ 18:56:19
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback