Marsch pannkaka



Var bara tvungen att lägga in den här bilden, den ser så rolig ut. Monster har rätt så dansant gång när jag går med honom i utställningskoppel, det ser nog inte ut som hunden på bilden. Men han rör sig lite överdrivet som en modell på catwalken typ. Ganska sött ändå.

Idag har vi tränat lite passivitet under tiden N handlade på Konsum. Det gäller att ta tillvara alla såna tillfällen. Lennox är ju inte precis den mest passiva hunden av naturen, dvärgpinschrar är ofta pigga och alerta om det händer saker runtomkring, men han står i alla fall helt stilla och är lugn vid min sida när jag står stilla. Han är duktig på att åka buss och tåg och det duger bra för mig. Monster stretade först lite åt alla håll, men jag bara höll kopplet och sen slappnade han av och stod stilla. Det finns ju olika typer av passivitetsträning och det vanligaste är väl att hunden ska sitta eller ligga. Men det är bra att de kan koppla av när man bara står stilla också.

Till helgen är det tävling, men jag vet inte om jag kan vara med. Har fått ett extrajobb, ska vara med vid invigningen av den nya gallerian och även om jag verkligen sett fram emot att tävla så får jobb gå före. Ska träffa Åsa från Linköping (och Bea?) i vilket fall och det ska bli kul.

Nu ska jag ta en dusch och sen en sväng till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback