Kursat och jobbat

Kursen i torsdags kändes jättebra, jag var ju assistent och deltagarna var jättetrevliga. Magnus är instruktör och Viktoria är den andra assistenten. Monster var väldigt intresserad av alla dofter och de andra hundarna. Jag försökte mest klicka kontakt och leka med honom så han skulle fatta hur himla rolig jag är (och att de andra hundarna är no-no's). Fick feedback av Viktoria efteråt, att jag inte skulle locka på Monster utan låta honom ta kontakt själv och att jag gott kan ta tag i nackskinnet på honom och hålla kvar för att få lite underkastelse (när han inte lyssnar). Jag har varit väldigt snäll mot lillskiten, men han gör verkligen framsteg i allmänlydnaden. Sakta men säkert. Hade nog fått snabbare resultat om jag tagit i med hårdhandskarna, men har inte känt för det.

Igår när vi var ute och gick på Kilene så tränade vi "gå på sidan" då och då. Jag bestämde att hundarna skulle gå vid min sida fram till ett visst träd och så var jag stenhård med att M skulle hålla sig där. (Och Lennox också, men han kan ju). Belönade med skinka.

Idag jobbade jag med invigningen och kunde inte tävla, fast jag var anmäld, peppad, hade betalat in och tränat. Men jobb får gå före såklart.

Ikväll slappar vi, jag känner mig risig och är förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback