Grisarna

Igår var vi i Mariebergsskogen och miljötränade. Monster pussade på grisarna genom staketet, han är så söt, helt orädd fast alla grisarna var framme, grymtade och hade sig. Lennox stod en bit ifråg och himlade med ögonen (men ååååh, såna där har jag väl sett förr). Gjorde lite godisträd (man pillar godis i barken på ett träd) och så fick hundarna klättra, hoppa upp och gå under olika saker.

Idag har jag varit OND på hundarna.
 Vi gick Rudsspåret och Lennox fick för sig att springa efter en annan hund (löptik??) Jag kutade mitt allra snabbaste efter och skrek argt, fick iväg nycklarna i baken på honom och då kom han av sig. Vilka dumheter!! Monster lyssnade rätt dåligt och istället för att låta som en trasig skiva så sa jag till honom ordentligt (det funkar bra att stampa efter honom med arga steg och fråga vad i helskotta han sysslar med) och sen fick han gå bredvid mig en bit på "sidan-kommando" innan jag gav honom varsågod att springa och nosa och busa igen. Lennox var nog lite spak efter att ha fått ett par nycklar (jag hade bara bilnyckeln och den till klubbstugan på knippan, men ändå) i rumpan och skötte sig utmärkt resten av promenaden.

Var helt svettig när vi kom hem, ibland tänker jag att det är väldigt enkelt att gå med hundarna i koppel runt på Herrhagen, ha ha. Men lydiga hundar är lyckliga hundar, och de älskar verkligen att få springa lösa. Men för att de ska få sin dagliga dos så får de banne mig lyssna ordentligt.

Nu på eftermiddagen har vi faktiskt tagit en tupplur i soffan. Lennox vill alltid ligga i knävecket och Monster på armen och det är ganska mysigt med våra små gosestunder. Ikväll har jag agilitykurs och vi ska åka ut lite tidigare och träna agility, busa och kanske träna lite allmänlydnad med lilla herrn.

Kommentarer
Postat av: Sandra med Lectus

Lectus har också fått smaka på nycklarna nån gång, då blir han vääldigt lydig plötsligt :) Och han är också en knäveckssovare!

2006-09-19 @ 23:53:34
Postat av: Hanna

Säkert ett släktdrag :)

Postat av: Sara o pojkarna=)

Tjingeling på er!=) va skoj att vi ses i krhamn så får vi tjata lite skit. Vet du nån mer DP som kommer? Nu har jag o eddi just kommit från grundkursen på brukshundsklubben. tycker det går mkt bättre där än hemma. precis som om han anstränger sig mer där..men öva öva öva=) Kram på er

2006-09-21 @ 20:44:30
URL: http://www.eddi.se
Postat av: Hanna

Hej Sara!
Ingen aning om fler kommer.. Jag ska bara ställa lillen.. Åh, mina hundar är tvärtom, hemma är de mycket mer skötsamma. Finns ju inte så mycket störning här..

2006-09-22 @ 21:51:59
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback