En dag i storstan :)

Hej svej!

Har inte uppdaterat på några dar, men har haft fullt upp. I torsdags var det grundkurs. Monster var riktigt duktig och Magnus och Viktoria ger så himla bra tips. Vi gör framsteg, fast jag skäms lite att jag tränat så lite lydnad med honom, han är ruskigt lättlärd.

På torsdag natt, eller ja, fredag morgon - klockan 02.50 så packade vi in oss i bilen och styrde mot Stockholm. Att väckarklockan ringde 02 tyckte hundarna var lite konstigt, men de gick snällt upp när jag viskade på dem.

Efter att ha stannat och powernappat tjugo minuter och rastat hundarna en gång så kom vi fram till Stockholm vid 07. Mötte en stressad Amir som skulle med tåget till Västerås (på konferens och bankett). Syrran är ju i Kenya i tre månader så jag och hundarna har lägenheten för oss själva.

Rastade vovvarna och sov sen ett par timmar. Och därefter hade vi en hel fredag att göra vad vi ville på! Jag bestämde mig för att det vore bra med miljöträning för Monster så jag lät bilen stå och så tog vi tunnelbanan till stan. Där bytte vi till bussen och åkte ut till Djurgården.

Lennox är en pärla i kollektivtrafiken. Så fort jag satte mig på tunnelbanan så skuttade han upp i mitt knä, la sig tillrätta och sov hela resan utan att lyfta ett öra ens fast folk kom och gick runtomkring oss och det pustar om dörrarna. Monster tyckte det var spännande och ville helst nosa omkring på golvet, men det fick han inte för mig. När man reser så sitter man stilla och kopplar av, och han fick foga sig i att sitta intill mig. Han somnade efter en stund. På bussen la sig Lennox mellan mina fötter på golvet och somnade direkt. Det är svårt att tro om man känner studsbollen/racerråttan Lennox. Men han vande sig vid tråkiga resor när vi pendlade till Sthlm en månad för över två år sen.

Vi gick av bussen vid Waldemarsudde och promenerade till Rosendals trädgård. Det var så himla vackert och mysigt, både jag och hundarna njöt av det vackra vädret. Vi var ute i ett par timmar, kikade i den fina butiken och övervägde att fika, men det var lite dyrt. Sen for vi in till city, köpte en korv utanför NK som vi delade på (hundarna fick en varsin ände, till sin glädje). Kollade lite butiker och åkte tunnelbanan hemåt.

Jag hade (har fortfarande) väldigt ont i halsen, är supersvullen och går på Alvedon så när vi kom hem så sov jag några timmar till. Kvällen avslutades med en timmes promenad på Järvafältet, ett par mackor framför teven och sen zzzzz i soffan.

En bra dag! (synd bara med förkylningen)

Hund i Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback