A2

För att bli agilityinstruktör så går man en kurs som kallas A1. Den har jag gått och är alltså behörig att hålla grundkurser. Men för att blir behörig att hålla tävlingskurser bör man även gå A2:an och det är just vad jag gör denna helg (och en helg till, senare i oktober). Det är alltså därför jag är i Stockholm, kanske glömt att tala om det. Anledningen till att jag åkt en bit för att gå är delvis därför att en favoritinstruktör: Camilla Brundin, håller i kursen, delvid därför att den går på en klubb (Stockholmsavdelningen) som är på gångavstånd från min syster och hennes sambos (Sara och Amirs) lägenhet. Och delvid därför att ingen A2 är planerad i Värmland.

Idag var första dagen och det har varit sååå kul. Trevliga kursdeltagare, nyttiga diskussioner och så lite träning med egen hund. Oj vad mycket jag har att lära, men så känner säkert alla. Ju mer jag lär mig ju mindre känns det som att jag vet!!! Och det gäller allt inom hunderiet. Otroligt kul och inspirerande i alla fall!!

Lite kort om vad dagen innehållit: presentation, diskussion om grund/fortsättning/tävlingskurs (skillnader, svårigheter mm), vad som krävs för att tävla (alltifrån hinderträning till hundens fysik till förarens mentala träning), träning med egen hund (några kombinationer, lagom svårighetsgrad för mig och skitkul!!), grupparbete inför morgondagen.

Efter att dagen var slut så tog jag en promenad med båda hundarna och nu har jag duschat, ätit en pizza och sett på tv. Hundarna sover som två små stockar. Vedträn snarare. Så söta så.

Nu: off to bed!

PS Imorgon är det IPO-tävling på brukshundklubben så Monster lät ju få skotträning :) Han har verkat helt oberörd av skott och fyrverkerier tidigare, hoppas det går bra imorgon med! DS

Kommentarer
Postat av: Helga

men visst blir man träningssugen av en sån här kurs? Jag har femtioelva saker som jag "måste" träna och just nu, när jag är helt slut efter en dags kurs, är då jag har som mest motivation. just typiskt. :D

Men det roligaste idag var nog faktiskt att vi fick träna våra egna hundar. :)

Postat av: Jessica

Tjena! Va kul det verkar vara=) Jag anmäler mej redan nu till din första tävlingskurs.
Ha det så bra!

2006-10-01 @ 15:36:08
Postat av: Hanna

Helga - ja jätte!!!

Jessica - hahaha!

2006-10-02 @ 10:41:36
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback