En bra dag

Idag började vi morgonen med att ta en promenad vid Karlstad BK. Sen tränade jag med lillen. Vi körde bebis-agility: gå i cirkel à la Greg :) Det gick jättebra.

Sen tränade jag med Lennox på de hinder som var uppställda. Testade olika handlingsvarianter på en uppmärksam och duktig hund. Jäklar vad samspelta vi kändes och vad bra det gick. Underbart. Lite gungan, säcken och slalom blev det också. Samt några kontaktfält.

Igår morse såg vi ett rådjur på typ tre meters håll. Både vi och rådjuret blev nog lika överraskade. Monster boffade lite men Lennox tittade bara efter det och kom sen för att få en godis. Duktiga killar. Inte den minsta tendens att följa efter eller att dra på det färska spåret (jag gick samma väg tillbaka sen för att se hur reaktionen blev). Godingarna mina!

Sen såg vi först en orm och sen efter tjugo meter en till. Hjälp. Det är så himla läskigt med ormar eftersom jag aldrig lyckas se dem förrän vi är så tätt inpå. Och jag är så rädd att hundarna ska bli bitna. Om jag ser ormen på håll så tycker jag de är rätt söta och ser så oskyldiga ut när de skyndar sig att ringla iväg. Men inom fem meter är det såååå läskigt. Jag skriker som ett riktigt fruntimmer, ha ha ha.

Det är ju underbart att jobba skift när man har hundar. Imorgon och på torsdag jobbar jag natt och sen är jag ledig i fem dagar.

Imorgon kväll är det Anita-kurs, på torsdag ska jag till Byrackarns (Örebro) och träffa mitt lag samt träna för Camilla, på fredag håller jag grundkurs och på lördag och söndag är det helgkurs för Camilla på Hammarö. Livet är härligt :)


(Ärligt, min svenska suger såg jag. Hoppas ni har överseende :))

Kommentarer
Postat av: Sara & Eddi

Tjenixen!! Vilka duktriga hundar du har. Min hoppade som en brunstig gasell efter rådjur när vi mötte dom för ett par månader sen. Men sen var han såååå ångerfull när han kom tillbaka o kröp runt mina ben och ursäktade sig..haha..I helgen var vi o kika på vår lilla Loke som är 4 veckor idag. Känns overkligt att han kommer om 4 veckor. Nu ska jag dra till skolan *suck*. Vi ses nästa helg antar jag på utställningen!? hur många DP:s är anmälda?
kram på er!!

Postat av: Hanna

Åh vad spännande med valpen!! Jag ska faktiskt inte vara med på utställningen, jag tävlar agility i Kumla den helgen. Men hoppas ni får en trevlig dag!

2006-05-17 @ 07:58:44
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Åsa

Hm, tja.... Fråga Emma med Harry, han gillar inte heller vatten :) Lovis får jag ju att gå i vattnet, fast hon simmar inte frivilligt. Signe simmar inte frivilligt alls, går inte i närheten av vattnet, men hon är ju van vid att jag gör vad som helst med henne så hon springer iaf inte iväg (vilket Lovis gör när man kommer med flytvästen).

2006-05-17 @ 08:39:50
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Förresten, skulle jag ha badkar skulle jag helt klart testa där!

2006-05-17 @ 08:40:09
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Funderar på om jag kan hålla honom i selen eller om jag ska köpa en flytväst. Han kan ju simma...

2006-05-17 @ 08:55:05
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Lisa

Din svenska är fantaskisk om man jämför med min. Jag har alltid varit dålig på att stava och skriva rätt. Men det blir bara sämre och sämre ju mer jag jobbar med barnen. Jajja, huvudsaken är väl att man skriver! Kramar//Lisa

2006-05-17 @ 14:10:04
URL: http://myshund.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja, jag känner det. Orkar sällan läsa igenom texterna innan jag klickar på "publicera" :)

2006-05-17 @ 14:53:23
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Sandra med Lectus

Härligt att det gick bra med rådjuret! Vi har ännu inte träffat på något, däremot var vi ute i skogen med Lectus lös (han är alltid lös i skogen).
Han sprang fram till en kopplad hund (fast vi skrek kom hit..), tyvärr blev matten till hunden sur för det.
Tjafsade lite med henne om det, självklart ska Lectus inte springa fram, men vi vill ha honom lös i skogen och det är ju en uppfostringsak att han ska komma trots att en hund lockar, och vi tränar på det. Och han är ju verkligen inte farlig, som hon tycktes tro.. nåja, man får träna vidare.

2006-05-18 @ 00:20:18
Postat av: Åsa

De får bättre teknik i flytväst eftersom de får upp rumpan mer då. Billiga på Clas Ohlsson!

2006-05-21 @ 17:05:26
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback