Måndag idag

29754-54

Måste bara visa en bild på hur söt och trött Monster var i helgen. Han ligger längst fram i buren och sover medan Lennox sträcker ut sig där bakom. De får till och med plats att busa lite därinne. Det lät ganska kul när vi hade teori...

Idag skiner solen och vi var ute på en promenad runt parken. Lennox var lös hela prommisen medan Monster gick i koppel (jag bar honom över gatorna för det går inte så fort). Vi mötte två goldens (en valp och en vuxen) på cykelvägen och Lennox gjorde mig varm i magen genom att gå precis vid min sida så att jag kunde koncentrera mig på Monster. Är han så duktig så är det inga problem att ha båda hundarna med på promenaderna. Jag kände mig stolt att mina hundar skötte sig så bra fast Lennox var lös för damen hade fullt sjå med sina kopplade :) Både jag och N inbillar oss att Lennox vuxit sen vi fick den lilla. Han är en duktig storebror. Och himla snäll. Och bara för att jag säger så får han väl snart proppar i öronen och vägrar lyssna, ha ha ha....

29754-53
Man hittar mycket roligt på promenaderna

Ikväll ska vi klickerträna lite. Monster ska utställningsdebutera så fort han fyllt fyra månader. Inte för att jag vet om han blir nåt utställningsexemplar, utan mest för att det är bra träning och jag behöver ett mål för att träna ordentligt. Tills dess ska han kunna gå någolunda ordentligt i koppel. Han får gärna studsa lite, men ska kunna trava några steg i alla fall. Och kunna stå på ett bord och bli lite undersökt. Det är ju en inoffare i Mariebergsskogen den 1 maj och den ska jag anmäla till.

Så här ser träningen ut just nu:
- Kontakt med klicker
- Nej-övning (började med det idag och det gick jättebra!)
- Träna hantering (det går ut på att jag lägger honom på rygg nån sekund i mitt knä och säger "stilla", när han är alldeles stilla så säger jag bra och ger godis

Det här ska vi börja med:
- Klickerträna trava i hallen med utställningskoppel
- Träna att sätta på och ta av halsband så att han inte tycker att det är obehagligt. Ska köpa ett pyttigt halvstryp som är lätt att trä på och av med en godbit som belöning

Andra saker vi gör:
-
Sover i soffan, såååå mysigt
- Busar och kampar
- Går på korta promenader

Nu tycker säkert nån att jag är överambitiös (många tror ju att Lennox är världens mest aktiverade hund) men så är inte fallet. Monster blir 11 veckor på torsdag och vi har tagit det väldigt lugnt. Men fem minuter om dan tycker jag är bra att vara ensamma i lilla rummet och träna lite för att börja bygga upp kontakt och samarbete.

I övrigt så äter han som en häst och märker inte att jag klipper klorna när han sover. Han bits hårt på kvällarna när han är övertrött och om jag säger till honom då så blir han ännu busigare. Det löser jag enkelt genom att sätta ned honom på golvet. Är man dum får man inte vara i soffan. Men man får en ny chans efter några minuter. Och då är "man" oftast väldigt snäll och somnar sött.

Är så godissugen så jag smäller av snart.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tycker inte alls att det låter överambitiöst, utan som att du är väldigt smart som lägger upp träningen så bra=). Jag skulle definitivt behöva planera mera...

Postat av: Hanna

Nä, jag vet, och i jämförelse med andra på klubben och så gör vi knappt nåt :)

2006-03-13 @ 20:01:19
Postat av: Helene

Måste vara himla skönt att Lennox har tagit rollen som ansvarsfull & duktig storebror.(bra förebild)
Kul att det går så bra!!

2006-03-13 @ 20:19:22
Postat av: Zafir & Harley

Vad kul att det går så bra med dina vovvar M är såå sööt liten kille. *ler* Såg att du gillade din bur det gör jag oxå den är toppen bra bra att man kan ha två vovvar där i... Kram Zafir & Harley med familjen.

Postat av: Elin

Han är bara för söt!

2006-03-14 @ 13:12:52
URL: http://www.pudelfnatt.com
Postat av: Elin

Monster måste ju bara ha en sånhär: http://www.doggie.se/pucci-monster-p-416.html :D ;)

2006-03-15 @ 17:33:10
URL: http://www.pudelfnatt.com
Postat av: Sandra och Lectus

Hej igen! Det är intressant och roligt att läsa hur du tränar med det lilla Monstret! Nu är Lectus 7 månader och vi funderar på att köpa ett stryp eller halvstryp, vad skulle du rekommendera?
Hälsningar Sandra

2006-03-16 @ 11:59:08
Postat av: Åsa

Hallåååååå? Det är INTE måndag idag!

2006-03-16 @ 19:16:15
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Helene - ja, det är så himla skönt!

Z&H - jepp, buren är perfekt i storleken

Elin - visst är han, fast din goding går inte heller av för hackor :)

Sandra - du fick ett svar i nästa inlägg

Åsa - sorry! Har uppdaterat

2006-03-16 @ 22:24:11
Postat av: slots

That is the free slots blind.

2006-08-04 @ 20:41:18
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

Perhaps soft bluff bottom www 888 info earn garden soft!

2006-08-05 @ 12:21:40
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

At the beggining 888 poker!

2006-08-05 @ 12:23:27
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback