Terapi

Idag måste jag ha fått nån knäpp för jag kom på idén att gå ut med en tiomånaders-boxer, en dvärgpinscher (med boxer skräck efter ett par incidenter) och en busig och glad JRT. Samtidigt. På cykelvägar med massor av promenerande och cyklande människor.

Så småningom lärde sig dock JRT att allt är mycket lättare om man inte hela tiden ska nosa på andra sidan cykelbanan än vi andra går, boxern lärde sig att det är en dum idé att göra lekinviter åt en lagom road dvärgpinscher och dvärgpinschern lärde sig att trots sitt fnysande tryne är en boxer rätt ofarlig. 

Personligen lärde jag mig att två hundar är alldeles lagom. Tre småhundar funkar att promenera, men där går gränsen.

I förmiddags var jag, Lennox och Iza ute på Hammars udde och åååå så roligt de har av varandra. Jäklar vad de jagade varann och busade. Båda är jätteduktiga och kommer direkt på inkallning (annars snor ju den andra hunden skinkan :) och det var en härlig förmiddag....

Kommentarer
Postat av: Maud

Ha ha ha, du övar märker jag??? På att gå med flera hundar samtidigt!?
ja, vi ska ju ha en scäfer så småningom (för hoppningsvis i höst/vinter) och jag säger ju att jag vill ha en JRT också.... ha ha ha 2 stora och en lite,det kan bli svårt att rasta det.... vi får väl se.... min JRT får flytta in när Zorro är gammal och stel och lugn =)

Postat av: Hanna

Ja, det kan man säga. Värre kan det nog inte bli. JRT är himla söta.. Om ett par år kanske?

2006-02-07 @ 17:58:01
Postat av: Åsa

Haha, jag läste nog din blogg samtidigt som du skrev i min gästbok! Om du högerklickar på filmerna brukar det gå att spara ner dem för att se dem. Vet inte varför vissa filmer gör sådär...

2006-02-07 @ 20:16:04
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Förresten, slalomingången i agilityklassen var ungefär 100 gånger svårare :) Den här i hopp var ju rätt rak!

2006-02-07 @ 20:16:40
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Jag ska vara storsint, du kan få vinna den andra klassen. För om jag vinner den första behöver jag ju inte vinna den andra med :D Haha, man ska inte vara så kaxig, man vet aldrig med agility, det kan mycket väl gå käpprätt åt skogen!

2006-02-07 @ 20:29:06
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Haha, klart vi får vara kaxiga, våra hundar är ju så jäkla bra :)

2006-02-07 @ 22:57:02
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Ha ha, det har du rätt i ;)

2006-02-08 @ 10:07:16
Postat av: Mia

Ibland snurrar dom in sig i varandras koppel,läs ganska ofta,men annars funkar det rätt bra att gå med en dobermann och tre dvärgpinschrar,särskilt när dobermannen går med en boll i munnen så hon inte kan lukta o snoka o smaka på allt.
Snart är det fyra dvärgpinschrar :-)

2006-02-08 @ 14:27:55
Postat av: Hanna

Ja, snart... Men det känns som att allt är lättare med lite sol, idag halkade jag och trodde jag bröt benet. Det gjorde jag inte, som tur var. Du kanske får ha två såna där dubbelkopper :)

2006-02-08 @ 16:43:14
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Ha ha! Skrattade gott och kunde se er framför mig ;-) Men, allt går om man är envis.

Jag ramlade också innan jullovet och har fortfarande problem med det *snyft* Läkarens diagnos var en spricka! Ja, säger bara det vad ska vintern vara bra för? Fast hundarna tyckte det var himla skoj när matte låg på marken och sprattlade. De trodde det var dags för värsta buset. Hmm? *S*

2006-02-08 @ 20:49:08
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: 888

Change slow spending beard splash 888 percentage table clubs gross.

2006-08-05 @ 12:23:39
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback