Monsters valpdagbok. 8 veckor och en dag.

Igår hämtade vi Monster. Lennox fick åka med, han gillar att åka bil och fick inviga sin nya stora bur. På vägen till Tyresö stannade vi till på Ikea och köpte fleecefiltar, skålar och massa annat småplock.

När vi var framme hos Jeanett så började vi med att äta lunch. Jag var så pirrig att jag knappt fick ner nånting... Vi pratade och jag ställde massa frågor medan Jessica tog hundra foton på söta Ivy och sphynxen som lekte och tumlade runt. SÅ söta. Vem sa att katter och hundar inte kan leka tillsammans?

Efter att ha skrivit på papper och babblat en hel massa så släppte jag ut Lennox som fick härja med dvärgpinschrarna (inte valparna :) och rasta sig lite utanför huset. Sen var det dags att styra kosan mot Västerås med min dyrbara last. I transportburen hade jag bäddat med en snugglesafe, fårskinn och mjuk fleecepläd. Jag satte in Monster och Millan och de måste ha somnat nästan direkt för det var knäpptyst i baksätet fram till Västerås. Där mötte vi Lina som hämtade lilla Millan och med Monster i knät for vi vidare hem mot Karlstad. Han var lite busig först, men sen sov han snällt resten av vägen. Så lugn och tyst, inte ett endaste pip.

När vi kom hem mötte vi Niklas som tog Monster innanför jackan och så tog vi ett varv runt parken så att Lennox skulle få rastas. Monster fick gå kortare snuttar, men det var så kallt och blött ute så mest fick han åka innanför Niklas varma jacka.

När vi kom in så fick hundarna hälsa ordentligt och Lennox undrade vad tusan katten dragit in. Jag ringde Jeanett och frågade om jag ska lägga mig i eller låta dem sköta det själva. Hon sa att det ju är jag som flockledare som tagit in valpen i vårt hem och att Lennox har rätt att sura men inte att vara elak. Alltid skönt att kunna ringa och fråga... även om det sunda förnuftet säger en sak så är det svårt när man aldrig haft två hundar. Efter att ha packat upp lite så tog jag med mig Lennox och tankade bilen. Sen tog vi en längre promenad bara han och jag och när vi kom in så var Monster fortfarande lika busig så jag tog honom i knät och lugnade honom tills han somnade gott. Lennox la sig vid mina ben och sov och jag och Niklas såg på tv i lugn och ro.

När vi skulle gå och lägga oss var Monster sjövild, precis som Lennox var vid läggdags när han var valp. Jag värmde vetevärmaren och la i hans bur tillsammans med en skön filt och ett gosedjur. Sen fick han gå in i buren och med min hand som trygghet somnade han efter en kort stunds pipande. Jag somnade också. Efter två timmar vaknade jag av att han gnällde. Jag lyfte ut honom ur buren och gick till tidningen i hallen. Han sprang direkt till tidningen och kissade. Sen gick vi och la oss igen. Monster var på ett nytt bushumör så det blev buren igen. Eftersom Niklas ska upp och jobba så funkar det inte med en valp som lever om mitt i natten. Han somnade och lugnet lägrade sig. Efter ytterligare ett par timmar gnällde han igen. Nytt besök på tidningen och sen fick han sova hos mig. Lennox låg snällt vid mina fötter och sov och Monster la sig till ro tätt intill mig och sov gott hela natten.

Vid 05.30 var Lennox istället orolig så jag tog ut honom runt parken. Han kissade och bajade. In igen. Monster hade under tiden väckt Niklas genom att spatsera fram och tillbaka över hans ansikte. Jag tog Monster och smekte honom lugnande tills han somnade tätt intill mig igen. Vid 08 gick Niklas upp och till jobbet. Jag var hungrig och kissnödig och masade mig upp.

Gjorde iordning Monsters frukost, lät Lennox äta på köksbordet för att undvika konflikter runt maten (Lennox får vara på köksbordet när jag äter frukost, jag vet att det låter sjukt, men han sitter och tittar ut och får smaka en bit på min macka och försöker inte ens sno nån mat även om jag lämnar honom där). När båda hundarna ätit så packade jag ned Monster, med ett alldeles för stort täcke på sig, tillsammans med snugglesafe och en filt i hundväskan och vi tog en promenad på en halvtimma. Lennox fick gå och strosa och nosa omkring i fred och Monster sov hela tiden i väskan.

Nu har vi precis kommit hem, jag sitter vid datorn vid köksbordet och Lennox sov nyss i mitt knä, men sitter nu på bordet och kollat på fastighetsskötaren som skottar. Monster sover som en liten ängel i sin bädd på golvet, han får värme av den älskade snuggle safen och ser väldigt harmonisk ut. Skönt att han kan koppla av så bra och på egen hand dessutom. Lennox hade jättesvårt att somna själv de första veckorna han bodde hos oss.

När Niklas kommer hem ska jag ta med mig L och handla (fast han får stanna i bilen) och ta en ordentlig promenad, bara han och jag.

Imorgon ska vi tävla!

Just nu funderar jag på vad jag ska kunna använda som täcke till Monster. Fasickens att jag inte kan sy...

Bilder kommer, orkar bara inte ladda ned dem just nu (från kameran)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Wihii, vad kul det ska bli att komma o hälsa på! Fast du kanske är lite trött? :)

Postat av: Helena

Hmm det är nog bara en dp man kan ha på köksbordet när man äter. Inte att rekommendera att ställa en aussie på bordet om man vill ha maten kvar :-)

Täcke?? Du har ingen gammal tjock strumpa du kan offra och klippa i.

Det är fullt normalt att det tar ett tag innan Lennox accepterar Monster.

Vi ses imorgon...

2006-02-24 @ 12:40:55
Postat av: Amanda

Hej!

Spännande att läsa om Monster's hemkomst. :)

Men vad är en "snuggelsafe"? Känner du för att förklara?

Lycka till med dina små knyten!
Är lite valpavundsjuk faktiskt... ;)

2006-02-24 @ 13:55:33
URL: http://clik.to/amwi
Postat av: Elin

Ååååååh! Vad mysigt det låter :)

2006-02-24 @ 14:59:24
URL: http://www.pudelfnatt.com
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Hej Hanna, Lennox och Monster!

Det låter som om du har haft en alldeles underbar natt ;-)

Du, Pepzi äter också sin mat på köksbordet..hehe Det är bara onödigt att ge dem mat på samma ställe.

Det är fullt normalt att det tar en tid för Lennox att fatta att den där lilla svarta ska faktiskt stanna kvar. När han väl har insett det så blir de bästa kompisar, jag lovar! Blir det gruff gå emellan och ta parti för valpen. Hör gärna av dig om du har frågor!

Lycka till och njuuuut av den alltför korta valpperioden.

mvh Magdalena med Brudarna Bus

2006-02-24 @ 15:08:18
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Sara & Eddi

Hej på er! o välkommen till soliga karlstad lilla valpen=) det var jätteroligt att du skrivit så mkt så man kunde sitta o läsa om hur ni haft det. ser fram emot bilder. Jag skulle behöva uppdatera Eddis sida men jag har så fullt upp att det inte är sant o nu i helgen ska vi måla om sovrummet *puuh* ha det bäst nu alla! kramar från oss

2006-02-24 @ 16:10:59
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Julia,Saga;Nellie

Vad go lilla monster låter! Härligt att allt gått så bra hittils. Ja vi ses imorgon iaf!

2006-02-24 @ 18:34:54
URL: http://hem.passagen.se/sagaonellie
Postat av: Lene Rasch

Grattis till att ni fått hem ert lilla Monster ;-)
Det ska bli intressant att läsa om hur det går. Att ni kommer att fixa det hur lätt som helst (egentligen) tvivlar jag inte en sekund på, och det är väldigt roligt med kära bekymmer. Den här tiden går alldeles för fort. Och jag undrar som Amanda, vad är en snugglesafe?

Kramis
Lene

2006-02-25 @ 13:04:12
URL: http://remo.casa.se
Postat av: 888

It seems 888 info wheel tight!

2006-08-05 @ 12:24:01
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

Furthermore split spades bluff 888 info lowball?

2006-08-05 @ 12:25:03
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback