Monsters lilla mage

Monster har haft diarée till och från sen julafton. Han är pigg, glad, hungrig och feberfri, men det bara rinner ur honom. Det har varit nån enstaka fast baj sen helgen, men sen igår är det bara löst.

Det där med att fasta hunden är väldigt svårt. Mina hundar blir ganska snabbt dåliga om de inte äter, spyr lite vätska och ser ömkliga ut. Idag ska jag prova Canikur för första gången. Jag har för övrrigt väldigt svårt för såna där hemmakurer, typ att ge en hel morot eller barnvälling mot diarée. Hoppas Canikur funkar så jag slipper fasta/prova nåt annat.

Har messat Jessica och bett att hon ska köpa med Hill's I/D, det är ju milt och bra för den lilla onda magen. Och kanske nån vätskeersättning behövs? Fast det tror jag inte, han dricker ju bra.

Till lunch blir det Canikur och en pyttebit fiskbulle för lilla Monsi.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hmm Lova är också kass i magen, riktigt riktigt kass. Vågade inte lämna henne på dagis idag ifall det är något smittsamt. Wilma och Malte är inte dåliga. Men hon har varit dålig sedan natten till tisdag och det tycker jag är lite för länge om hon bara ätit något olämpligt. Det kanske är "Herrhagssjukan" som går :-)

Postat av: Helena..igen

Förresten Canikur är jätte bra, har alltid funkat på Wilma som brukar få "sommarsjuka". Men att fasta Lova på Canikur skulle förmodligen leda till att hon åt sig genom tapeterna. Så just nu blir det överkokt ris :-)

2006-12-28 @ 09:46:27
Postat av: Hanna

Ja, det kanske är nåt som går, vi promenerar ju på ungefär samma ställe kan jag tro. Lennox är inte heller dålig.

Jag har hört att man kan ge Canikur och små portioner mat så ska prova det (efter att ha läst "bruksanvisningen" såklart). Överkokt ris är ju annars smart.

2006-12-28 @ 11:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback