Lustiga saker

Varje kväll när jag går och lägger mig så somnar jag med Monster mellan mina smalben/på fötterna och Lennox under armen. När jag vaknar på morgonen så ligger Monster under armen och Lennox mellan mina smalben/på fötterna. Det slår nästan aldrig fel heller. Konstigt.

Det var förresten väldigt bra för Lennox tänder att få en brorsa. Jäklar vad de gnager ben! Tidigare har Lennox mest gömt sina ben, men det funkar ju inte nu (nån annan nosar upp dem väldigt snabbt) så det är lika bra att gnaga på dem med en gång. Bra mot tandsten!

Jag är väldigt nyfiken på vad Monster blir inmätt till på lördag.. Gissar på 31 cm. Han är en ganska stor kille, men det tycker jag att hanarna får vara. De amerikanska dvärgarna är supersöta, men väldigt dvärglika och om de sett ut så i Sverige hade jag nog inte valt rasen från början eftersom jag gärna vill ha hundar som orkar lyfta släpet på säcken (agility) till exempel.

Här finns en jättebra sida som beskriver skillnaderna på den amerikanska "min pin" och den europeiska. Den stora skillnaden är väl att dvärgarna går i just "toy"-gruppen i USA., med andra dvärgraser. Medan de är i grupp 2 här, med grand danois, riesen schnauzer och dobermann :) Det finns såklart massor av europeiska hundar med amerikanskt blod och tvärtom (Lennox har ju massa amerikanska släktingar men ser inte speciellt "toy" ut) men hur som helst så tycker jag det ska vara något rejälare hundar än de allra minsta. Även om de är hur söta som helst.

Här kan man se en film från utställningen på Westminster. Och är du inte intresserad av dvärgpinscher så finns säkert din ras representerad också. Jättekul att se...

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, jag ser ju att de är små, men de har ändå växt till sig - alltså fått lite massa eller vad man ska kalla det. Så otroligt söta!

Tack Mia!!

2006-12-07 @ 08:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback