Fredag

Igår kväll tränade vi lite hemma i köket. Jag tänkte prova nåt jag såg att en tant gjorde på en av filmerna från Westminster (se tidigare inlägg). Hon stod nämligen framför sin hund med en hand på varje sida om huvudet när hunden var på bordet. Tänkte att det kanske vore nåt under mätningen, han är ju inte van att bli mätt och jag vill inte att han skyggar undan från mätstickan. Fast det blir ju inte riktigt samma sak hemma på köksbordet när Niklas håller i en linjal så jag får väl se hur jag gör. När jag ställde honom senast brydde han sig inte ett dugg om stickan, men då var jag å andra sidan inte en hundradel av så nervös som nu.

Äsch, det går säkert bra. Vad är det värsta som kan hända?

Jaaa, typ att han hoppar ned från bordet, hoppar upp och biter domaren mellan benen, springer ut ur ringen och drar med sig ett gäng galna hundar vars ägare inte har hållit tillräckligt bra i kopplet. De lösa hundarna startar ett upplopp så att hela mässan blir kaos. Människor skriker och springer i panik efter sina hundar, brandlarmet utlöses så sprinklers går igång och hela utställningen får avbrytas. Jag blir utesluten ur SKK, hamnar på löpsedlar som den som förstörde Hund 2006, blir stämd på mångmiljonbelopp jag inte kan betala och hamnar i fängelse i Ukraina.

Nä, så farligt är det nog inte.

I vilket fall gick träningen strålande igår. Synd att inte domaren såg. Lennox försökte jag lära att hoppa upp på min rygg. Då var det tur att ingen såg. Jag var nog en rätt så rolig syn, hehe.

Adios amigos, vi ses imorgon!! Ikväll ska jag somna senast 20.30 har jag tänkt. Får väl se hur det går med den saken.

Kommentarer
Postat av: Julia

Lycka till på imorgon! Om jag hør att du hamnat i fængelse i Ukraina så vet jag vad som har hænt då...

Postat av: Hanna

Haha, tack Julia. Du kan väl skicka ett vykort :)

2006-12-08 @ 17:16:33
Postat av: MIa

Skrattade gott åt scenariot du skrev om.Själv skulle jag kunnat hamna som din cellkamrat när Tea smet på den numera hysteriskt hårdbevakade flygplatsen o såg till att det blev halvt kalabalik innan hon insåg att husses famn var en bättre plats än att bli jagad av galna säkerhets vakter med batong.
-Du vad fint det blev med lite ny färg :-)
// Mia

2006-12-09 @ 20:20:36
URL: http://www.kennelbonzip.com
Postat av: Hanna

Åh fy vilket trauma, tur att hon kom tillbaka :)

2006-12-09 @ 20:57:04
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback