En tvåa hade suttit fint!!

Men oj vilken dag!

Gick upp och duschade 03.30. Drack ett glas mjölk, rastade hundarna och packade in det sista i bilen. När vi kom in rusade Lennox in i sovrummet och flög under täcket hos husse, han undrade nog vad tusan vi gjorde uppe så tidigt. Jag och Monster tvingades ut i spöregnet igen och hoppade in i bilen. Hämtade Helene som var punktlig som vanligt (vad härligt det är med såna personer, jobbar på att själv bli en som alltid är i tid och är faktiskt en liten bit på väg i alla fall :) och styrde kosan mot Stockholm.

Jag var jäkligt nervös när vi skulle in i ringen, som nummer fem (?) i juniorklass hanar. Monsters öron låg fint på plats (det ena kan flyga upp ibland när han blir uppspelt, det är väldigt charmigt men jag har en känsla av att domare inte tycker likadant, hehe) och han var uppmärksam och framförallt GLAD (det är kul att ha en sån glad hund med en riktig propellersvans). Bedömningen gick väl sådär, domaren var ganska osympatisk och såg ärligt talat inte ut att gilla hundar speciellt mycket. Han lyfte och tittade på Monsters ena tass! Har jag aldrig varit med om förut. Jag höll Monster i ett järngrepp när det var dags för mätningen så han inte skulle dra sig undan och det gick bra. Han studsade rätt mycket när vi gick ifrån domaren, men gick fint tillbaka. Är ganska nöjd med vår insats.

Sen kom ringsekreteraren med kritiken och jag fattade att vi fått en tvåa. Men nej, vi fick inget band. -Det blev tyvärr inget band, det var nåt med tassen, sa hon urskuldande. Jag gick snopet ut ur ringen. En nolla! Pga tassen? Vilken tass?? Sen kom jag på att Monster ju har en klo som ser lite lustig ut, men den kollade jag hos veterinären när han var 12 veckor och det var ingen fara med den så jag har liksom inte tänkt på det sen dess. Jättekonstigt. Ingen annan verkade heller fatta nåt. Måste kolla upp saken......

Sen fortlöpte hanhundsbedömningen, blåa och gula band avlöste varann och en del andra fick också nollor. När det första röda bandet delades ut så jublade alla runt ringen. 89 anmälda dvärgpinschrar och fyra hanar totalt med CK (tikarna har jag ingen koll på). Det var allt en sträng domare eller en förskräckligt dålig dp-standard vi har i landet!

Resten av dagen var hur trevlig som helst. Jag och Helene shoppade (jag köpte en burvagn av Royal Canin för 60 kr!!, en rostfri vattenskål till buren och lite godsaker till hundarna), kollade på freestyle, agility och träffade trevliga människor.

Monster har varit en sån pärla idag, så himla enkel att ha med sig. Enda gångerna han behövde vara i buren var när vi käkade, men då låg han såklart och sov, resten av dagen har han nyfiket och glatt hängt med överallt. Godingen!!! Åh, jag älskar mina små hundar så mycket ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Gud vad sugen jag blev på att köra agility förresten. Kanske ska träna in lite freestylemoment rentav??

Lennox har haft en mysdag med husse, sovit länge, myst i soffan, gått sköna promenader och busat. Han blev glad när vi kom hem och vi har promenerat runt parken och nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig efter den här långa dagen som varit både lite tråkig och väldigt, väldigt rolig! Skulle tro att hundarna också tycker det vore rätt gött att få krypa ned under täcket. Speciellt den lilla svart-bruna saken som fortfarande är en av världens två sötaste enligt mig.

Oavsett hur det går på en utställning så är det samma hund man har med hem. Det är jag rätt så tacksam för.

Kommentarer
Postat av: Emma & Harry

Hallå!

Vad kul det var att stöta på dig idag! Du är alltid så himla trevlig och positiv! =)

Din Monster är verkligen en pärla! Så glad och pigg! Att han sedan är fruktansvärt söt gör ju inte saken sämre! Jagh håller med om att det är charmigt med öronen!! =)

Trist med så hård bedömning bland dvärgarna, bara två CK!! Det är nog rätt ovanligt!

Postat av: Magdalena Bengtson

Hej Hanna!
Vi fick som hastigast hälsa på varandra :-)
4 Ck delades ut totalt bland hanarna och bland tikarna var det betydligt fler. Men oooootroligt många åkte ut med tvåor och treor och det var verkligen fina hanar!

Fruktansvärt hård domare och jag håller med dig om att han gillar nog inte hundar...huja vad barsk han var på ngt sätt. Det är så himla orättvist att få en nolla pga av en klo! Men, oavsett så är han ju världens bästa Monster, så det så!

Kram på er och nästa gång vi träffas kanske vi hinner växla några fler ord :-))

Mvh Magdalena som är supertröööööööööööttt....

2006-12-10 @ 01:17:21
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Mia

Stopp ett tag Hanna :-) BONNIE fick oxå CK !!
Hon var en av de få....Känns som rena vinsten!
Trist att åka hem med en nolla i bagaget när man satsar hårt som du gör men det kommer nya utställningar.Ruska på dig o gå vidare :-)
Kramar Mia

2006-12-10 @ 07:28:15
URL: http://www.kennelbonzip.com
Postat av: Hanna

Emma - du är väl för gullig. Vad glad man blir över beröm om sin hund!!

Magda - ja, vi hann pratas vid alldeles för lite men det blev så stressigt och så ville jag ju hinna se agilityn. Men jättekul att ha ett ansikte på en så trevlig person :)

Mia - jag ruskade på mig med en gång faktiskt :) Och det var så kul att träffa Bonnie och Dobbie, vilka pärlor de är de små fröknarna....

2006-12-10 @ 10:26:45
URL: http://lennox.blogg.se
Postat av: Åsa, Signe och Lovis

Ja, säga vad man vill om Monsters tassar men han stod stadigt på dem i miljön på mässan iaf!

Det gick bättre idag än igår, igår tokdiskade vi oss på balansen, idag kom vi runt agilityn på fem fel men diskade oss i hoppklassen när Lovis drog på slalom istället för en tunnel :)

2006-12-10 @ 23:03:18
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Lovis är väl för skön.. en slalom!! Jaja, det finns ju sug i den hunden i alla fall :) Jag vet att ni kommer bli stora, och hunden är ju faktiskt inte så gammal och erfaren än. Om ett par år är det landslaget som gäller.

Det kändes jätteskönt att han var ganska oberörd av allt runtomkring med tanke på att jag gärna vill tävla med honom så småningom.

2006-12-11 @ 08:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback