Ransäter 2006

29754-93


29754-92


29754-91


29754-90


29754-94


Valpklass, Monster
Kvalité: 1
Kritik: Maskulin hanvalp med fina proportioner. Tillräckligt kraftigt huvud med korrekt form. Något snipigt nosparti. Stilig hals, markerad manke. Vällagd skuldra, knappt markerat förbröst. Tillräckligt djup bröstkorg för åldern. Vällagt kors. Elegant benstomme. Fin päls, vackra tan-tecken. Rör sig elegant och dansant. Slarvar ännu med sina öron. Behöver ringtränas.

Min kommentar:
Monster stod som en staty och skötte sig jättefint på det vi tränat på. Tyvärr så hade jag inte tränat nån tandvisning, jag tänkte att han är ju så himla glad i folk att det säkert inte blir några problem. Men lilla M ville inte visa tänderna så jag fick visa dem istället. Domaren sa att han var väldigt elegant och att han stod jättefint uppställd och att han behöver lite träning i att visa tänder. Och jag är jättenöjd med kritiken och hans uppförande i övrigt. Han är verkligen en glad liten skit. Nu blir det intensivträning till nästa utställning. Knappt att jag får kolla på tänderna ju. Här har vi en del att träna på kan jag säga... Tandvisningen gjorde att domaren höll inne med HP:t. Det är bra tycker jag, hundarna ska kunna bli fullkomligt hanterade utan problem för ett hederspris. Som ni ser på bilden gick övrig hantering jättebra, men Monster är en bestämd herre. Tror inte det blev nån BIR-valp för jag tror inte den andra valpen heller fick HP (?)

Vi hade en supertrevlig dag och träffade bl.a. Sara med Eddi som tog ett CERT och blev BIR (grattis igen), Kaja med svärmor och supersöta småtjejerna, Linda från Fullträffens kennel och Irene med Monsters halvsyrra Godis. Och såklart många fler.

Kommentarer
Postat av: Sara, Eddi & Loke

Halloj på er! monster såg ju jätteduktig ut på bilderna. Varför hålla inne med HP när han skötte allt annat så galant o är så snygg=)!! man har ju sett hundar och människor som farit runt som skållade råttor och ändå fått HP. Såg att samma domare ska döma i Lillerud den 2:e sept.. då ska både Eddi o Loke ställas. Blir mkt intressant att se hur hon dömer. Tack för gratulationerna de kändes både lite oväntat och HIMLA skoj. Vi är supernöjda och överlyckliga. Jag fattar fortfarande inte hur stök-Eddi kan bli en helt annan hund o gå så fint i ringen när han kan va helt bäng ibland annars=)Blire några DP-träffar eller nåt sånt framåt hösten?=) isf är vi sten-på! Ha de bäst. kram kram

Postat av: Helene

Kul att du är nöjd och att "hopp" Monster skötte sig så bra.När jag såg er på klubben hoppade han endel upp mot dig men på bilderna ser det ju jättesnyggt ut.Ställer gärna upp som tandundersköterska så ni kan knipa ett HP nästa gång.Ses på agilityträningen på måndag.Har inte tränat någonting sen sist på HammaröBK men det har ju varit riktigt varmt också.

2006-08-01 @ 18:28:49
URL: http://www.bonzomeija.sprayblog.se/
Postat av: Maud

Grattis till fin kritik!

2006-08-01 @ 20:12:13
URL: http://www.searchdog.se
Postat av: Hanna

Ja, han var riktigt duktig, jag trodde inte han skulle trava ett enda steg, hehehe..

Tack hörrni!

2006-08-02 @ 08:00:47
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Linda Fredriksen

Hej Hanna

Tack för GB inlägget på min sida.
Det var kul att träffa dig, är ju här inne o läser din blogg titt som tätt. Kul att få ett ansikte till personen=)
Ha en fortsatt bra sommar!
// Linda

2006-08-02 @ 12:02:03
URL: http://www.fulltraffens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback