Idag är det onsdag

Agilityträningen i måndags var så rolig. Vi körde en klurig bana med massor av hopphinder och tunnlar. Skitkul! Sen tränade jag kontaktfält och slalom. Han är rätt duktig på ingångarna, men vi har lite svårt för högerslalom (heter det väl när jag går på vänster sida om slalomet?). Högerslalom går jättebra så länge jag har en matskål efter så att han har något framåt att fokusera på. Kontaktfälten funkade också bra, jag tänkte på tipsen jag fick av Veronica (att konsekvent använda frikommandot och att han ska fortsätta gå ned även när jag är på efterkälken - vilket inte är helt ovanligt).

Monster fick träna lite allmän socialträning (massor av hundar överallt ju) och sen lite utställning och tandkontroll.

Igår var det tisdag och vi gick femman på Kilene. Hundarna mår så bra när de får springa av sig ordentligt. På kvällen var jag och syrran på en promenad runt Haga.

Idag har vi inte gjort många knop. Nu på kvällen har vi tränat lite konster: Monster att trampa på musmattan och Lennox att hoppa genom mina armar och gå slalom mellan benen. I övrigt har de tuggat ben, busat med varandra och sovit i soffan.

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback