Ge mig torra gräsmattor och agilityhinder tack!

29754-68

Jag skriver på tentan och hundarna ligger nedanför i Izas bädd och sover. Jag brukar alltid ställa bort den efter att hon varit här, men glömde det nu. Och mina små tröttisar sover gott medan matte är tråkig. Vi har faktiskt gjort lite klickerövningar innan så det är nog därför Lennox gäspar så stort. Jag försöker lära honom gå slalom mellan mina ben och det tycker han är klurigt värre.

Monster klickar jag fortfarande kontakt med. Jag har godishanden på ryggen och så får han söka upp mitt ansikte medan jag är i olika positioner. Det går bra och snart kanske jag borde lära honom nästa steg. Vi tränar att gå i utställningskoppel (men det är ju det där med kängurun) och att stå fint och bli lite undersökt och det funkar ganska bra.

Usch, jag är på så dåligt humör för tillfället och känner mig ju som sagt efter med allt. Jag som brukar ha så mycket energi och fixa och greja med allt vill helst bara lägga mig under en filt i soffan och sova/slötitta på tv dagarna i ända. Jag gör naturligtvis inte det, jag har hundar att rasta, en tenta att skriva och föreläsningar att gå på. Men ingen energi alls. Vårtrötthet?? Jag tror det är det här med jobb och sånt också, negativa tankar är ju inte direkt upplyftande. Men det är bara jag som kan ta tag i mitt liv och jag får faktiskt ta och rycka upp mig nu. Det blir nog bättre snart. Hoppas jag får det där jobbet.. det vore skönt att få ordning på ekonomin.

Jag fattar inte när det ska bli träningsmässigt på agilityplanen. Det känns just nu som att det kommer att vara en pool fram till midsommar ungefär. Trist!

Nä, nu ska jag sluta gnälla och skriva lite mer på tentan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken blank och fin päls ditt monster har! Vad använder du för polish? =)

Postat av: Hanna

Royal Canin mini junior :) Lennox har också alltid haft sån där glansig päls. Fast det syns bättre på en svart hund såklart. Veterinären frågade om jag använt sämskinn, ha ha ha :)

2006-04-06 @ 18:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback