Frisk igen

Jag och Lennox sov bort halva förra veckan. Jag hade feber och Lennox var sällskaplig och snäll. I fredags var jag frisk och det var ju bra eftersom vi skulle åka till Västerås. Vi kom fram på kvällen och efter en promenad somnade vi gott på vårt hotellrum. Eftersom jag varit sjuk tog jag och Lennox det ena rummet och så sov Helene och Malin i det andra. Det var massa hundar på samma våning hörde jag, men Lennox satte sig bara upp och lyssnade i början när det skällde lite här och där (några tjejer hade dessutom dansträning, dock utan hundar, utanför vårt rum) men sen sov han snällt. Han är ju van vid att det är mycket ljud från trappuppgången i vårt hus. 

På lördagen gick vi upp vid 06. Jag tog en varm dusch medan Lennox åt frukost och sen tog vi en morgonpromenad. Satte in hundarna i bilen och njöt av hotellfrukosten. Efter en del felkörningar (kartan var helt meningslös) hittade vi till tävlingsplatsen. Vi hade flera timmar på oss innan vi skulle starta så vi hann se många fina lopp, träffa trevligt folk och hundar och bli lagom nervösa.

Vi började med agilityklassen. Jag skyller faktiskt den disken på Lennox. I alla fall lite. Han skulle svänga emot mig efter en tunnel. Och jag skrek som en galning, men han tog däcket rakt fram ändå, och sen vände han upp, go och glad. Jag var ändå jättenöjd med att han tog balansen fint och på väg ut skickade jag honom genom slalomen (den stod på upploppet) och han tog den noggrant och bra. Så det var ett ok lopp. Även om det var synd med diskningen när inte gungan var med :)

Nästa lopp var vår debut i hoppklass två. Banan var för svår för mig och innan start fick jag en blackout och glömde totalt hur jag tänkt handla. Så vi diskade oss. Men jag fick ju träna på att gå en klass två-bana och ska träna mycket handling framöver. Jag var jättenöjd med Lennox. Han låg kvar i starterna och var uppmärksam under loppen, förutom när han tog det där däcket istället för att svänga upp mot mig, men sånt gör inget. Han har sånt hindersug och det kommer nog även fortsättningsvis blir nåt extrahinder här och där. Jag borde ha planerat in ett framförbyte eller något så att han verkligen sett åt vilket håll han skulle. Men jag är osäker på om jag hunnit det.

Jag blir så glad av att tävla, Lennox tycker det är så kul och han är verkligen glad och gör sitt bästa. Jag blir helt varm i hjärtat, lilla gubben... ♥ Tänk att man kan tycka om ett djur så mycket. När jag har lovebombat Lennox lite brukar jag säga till N att han såklart ligger på förstaplatsen (så han inte ska bli avundsjuk på den lilla familjemedlemmen). Men N säger att jag och L ligger på delad förstaplats för honom. Det trodde han nog inte när jag köpte det lilla djuret.

Ikväll är det AIU. Imorgon kväll ska vi flytta hindren från Hammarö till 4H och därefter ska vi Hundungdomar i Hammarö ut och äta. På onsdag kväll ska vi tvätta, jag ska på stan en snabbis och sen ska jag packa lite inför torsdagen. Vi åker till Lübeck vid lunch och kommer hem på lördag vid lunch. Då ska jag på avtackning med jobbet (hockey och middag) och på söndag är det Hund 2005. Skönt att jag är frisk nu :)



Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack :) Den här gången tycker jag faktiskt själv att vi var riktigt duktiga, jag är supernöjd!

Nästa tävling kanske du inte ska satsa på att vara sjuk hela veckan före så går det nog bättre :) Men som du säger, det viktiga är ju att hundarna är pigga och glada och ÄLSKAR agility lika mycket som vi gör!

Ses igen redan på söndag! Kul! Fast jag vet inte hur mycket jag hinner mingla :)

Postat av: Hanna

Du har faktiskt rätt i att sjukdomen kan ha spelat in lite. Jag hade ju feber på fredag förmiddag och var väl inte i toppform, även om jag lätt skulle kunna få blackouter även i vanligt tillstånd.

Jag brukar alltid planera in massor inför stora sthlm, men hinna hälften. Ska kolla dvärgpinscher, handla lite och se agilityn. Förstår om du är stressad!

2005-12-05 @ 11:20:10
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback