Extrajobb?

Till våren ska jag läsa kurser och jag har kommit in på de jag sökte. Skönt.

Hursomhelst. Jag behöver ett nytt extrajobb. Innan Lennox dagmatte blev Lennox dagmatte så hade hon hand om en annan hund. Men den trivdes bättre hemma hos sig, så hon hämtade honom för en lååång promenad vid lunch varje dag. Det tycker jag lät väldigt smidigt.

Dagis kostar ju ca 2000 kr/mån. Om jag skulle ta 1500 kr/mån och ha två hundar på detta sätt så skulle det funka bra för mig ekonomiskt. Dessutom skulle jag kanske gå ner några kg och få bättre kondition? Jag tycker mycket om att vara ute och gå.. Jaja, bara en tanke än så länge. Men det vore kul att kunna tjäna lite extra utan att behöva ha Lennox på dagis eller hos dagmatte. Det äter ju liksom upp en så stor del av extrainkomsten..... 

Det allra bästa vore om jag fick ett extrajobb på ett ställe där jag kunde ha med mig hunden. Han sover så snällt i sin bur när jag jobbar. Jag ser honom inte ens nu, för han ligger längst in och snarkar.  


Har ni några tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback