Brrr....

Det är inte speciellt kallt ute, men fuktigt och rått. På långpromenaden fick Lennox gå ett kort spår och göra ett litet upplet. Det är kul med nosaktivering! Ibland kan jag känna att det vore kul med en ras där man kan sätta lite högre mål. En arbetsmyra där enbart tid och fantasi sätter gränserna för hur långt man kan komma. Vår lärare på AIU har en liten Jappie och hon är helt ljuvlig den lilla tiken. Busligan har valpar just nu och två små hanar finns kvar. Oj vad sugen man kan bli!

När jag blev medlem i Hammarö Brukshundklubb bestämde jag (efter att ha träffat så många härliga exemplar) att nästa hund skulle bli en kelpie. Men efter mycket funderande (oj vad jag tänker mycket på hundar) så har jag kommit fram till att jag bara skulle få dåligt samvete. En kelpie har så mycket kapacitet och det skulle kännas orättvist att bara satsa på agilityn. Och som det känns just nu är det alldeles lagom att träna och tävla agility och göra lite nosaktivering på skoj (och eventuellt för att starta appellen). 

Jag har verkligen fått en annan bild av olika hundraser sen jag köpte Lennox och på så sätt träffat fler hundraser än tidigare. Tidigare var favotitraserna grand danois, dobermann, riesen, mops, bostonterrier men nu har jag upptäckt kelpie, pudel, papillon, portugisisk vattenhund och lagotto romagnolo. Raser jag aldrig varit det minsta intresserad av förut men som jag absolut skulle kunna tänka mig att äga. Synd bara att man måste jobba på dagarna. Annars hade jag gärna haft en liten flock :)

På söndag ska jag till Stockholm och Hund 2005. Det ska bli så himla kul. Har tänkt ta en titt och träffa folk runt dvärgpinscher-ringen, handla lite julklappar till L och se agilityn. Det brukar alltid bli ganska stressigt med folk och hundar överallt så jag vet att det inte är nån mening att planera för mycket.

Usch vad jag har ont i huvudet. Ska ta en promenad med Lennox och dricka massa vatten och hoppas det går över.

Håll tummarna för att jag säljer min bil ikväll!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hihi, jag vill åxå ha en kelpie... Men jag känner som du, det passar inte än....

Jag ska ha en svart liten tjej :)

Postat av: Hanna

Åh vad sött. Jag vill helst också ha en tik. En chokladfärgad tik. Men jag vet inte om jag pallar att blanda tik och hane i samma flock.

2005-12-06 @ 10:14:37
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: Christina & Busligan

Hi hi... ingen som vill ha en brun kelpiepojke här... stackars grabbar bli ratade på detta sätt ;-)

Hanna - ok en kelpie har kapacitet, men det har du med!!! Ett intresse och ambition utan dess like! Du ska se att brukset är suuuuuper kul det med!

Ha det gott! Vi ses!

2005-12-06 @ 11:39:39
URL: http://www.busligan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback