Nämen!

Nu kunde jag äntligen logga in på bloggen igen! Inte för att jag kanske har några läsare kvar, det är ju döden att klicka sig in på nåns blogg och hitta samma gamla inlägg varenda gång.

Som vanligt är det mycket agility i huvudet. Vi tävlade på Byrackarns igår. Jag och Lennox fick ett hederspris och jag blev så glad och rörd att det kom en tår. Motiveringen var att jag har tålamod med en hund som är svår att köra men som ändå är en av domarens favoriter. Det kändes verkligen jättekul, speciellt som vi diskat oss i samtliga (tre) klasser. I den ena diskade jag oss med flit för att kunna belöna kontaktfält. Åkte hem på ett strålande humör med två trötta och goa hundar i baksätet. Helene och Bonzo kom trea i ena klassen och vann en annan, de var så duktiga!! Vi stannade på Mc Donald's på vägen hem, det var väldigt gott med lite mat.

Idag har jag tränat agility, jag hade skrivit ut en klurig hoppbana från Byrackarns eminenta sida och den var hur rolig som helst. Jag körde bara två gånger med Lennox, två nollor. Första varvet fick vi stora svängar, men andra varvet tightade vi till dem en del. Jag var så himla nöjd med oss, dels för att jag litar på att jag hinner med framförbyten och springer på så fort mina ben orkar, och dels för att Lennox samarbetade och lyssnade banorna igenom.

Monster fick köra slalom och tunnel. Han har börjat testa att springa fram till andra hundar ibland, så det är tummen i ögat som gäller.

Gud vilket underbart väder det var idag, vi var ute på Vidön och promenerade. Monster badade förstås lite bland isen och jag satt en stund på berget och bara njöt av att våren är på väg. Lennox spontan-apporterade vass för att få lite kassler som han kände att jag hade i fickan. Sen la han sig i mitt knä och tittade på Monster som sprang runt och undersökte saker, plaskade sig genom vattenpölar och var allmänt.. Monster. Han är för go den lilla killen.

Just nu sover hundarna i ett varsitt soffhörn och jag känner mig som en väldigt bra matte. Att vara arbetslös är dåligt för ekonomin men väldigt gott för samvetet gällande hundarna.

Kommentarer
Postat av: Helene,Bonzo & Meija

En trogen läsare har du kvar i alla fall.
Kul att det gick så bra med Lennox idag,du ser bara han får träna lite oftare den lilla racerdåren så går det bra:) Ni var verkligen värda hederspriset igår,så gulligt av Camilla.
Ha dä gott!!

Postat av: Catrin

Tack för din hälsning i bloggen-
sköt om er
Catrin

Postat av: Hanna

Tack Helene!!

Catrin - detsamma :)

2007-03-13 @ 10:18:14
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback