Lördag

Idag har jag och Niklas varit på dop. Det är alltid så mysigt med dop och bröllop...

Nu på eftermiddagen åkte jag till Karlstad BK. La ett varsitt spår till hundarna och sen gick vi jogga-dogga-banan. Monster spår låg i knappt 40 minuter och han spårade jätteduktigt. Han är så ivrig och tycker verkligen att det är jättekul.

Lennox spårade noggrannt och letade väldigt ordentligt efter apporterna. Vi har tränat mycket på att spårandet ska gå ut på att leta apporter och direkt han hittar en så slickar han sig om munnen, han vet att han ska få godis.

Sen körde jag agility, först med Lennox. Vi tränade staket och threadles. Skitkul! Några slalom från "fel sida" (jag vet att man inte får se nån sida som fel, men den ena ÄR i alla fall svårare och behöver tränas mer på) och det gick alldeles utmärkt. Med Monster blev det slalomingångar och sen flera böjda tunnlar efter varandra. Gick också jättebra.

Vilket härligt träningspass, vi var ute i drygt 1,5 timme. Nu har hundarna fått kvällsmat och jag och N ska ut och äta med massa vänner ikväll. Hundarna snarkar gott och får sova hemma i lugn och ro med gott samvete (mitt alltså). Det är så himla skönt när de är aktiverade, rastade, mätta och trötta. Nöjda vovvar helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Sara & grabbarna

Tjenixen!! Ni har fullt upp med olika evenemang hör jag=) allt från dop till middagar, lite långpromenader mixat med spår och agility..själv håller jag på och försöker tjata med Jimmy på att gå brasträffen men klockan 9.00 på morgonen är inte han mest samarbetsvillig. Har ni anmält Monster till Kristinehamn? Jag anmälder bara Loke. Eddi är såååååååå jönsig bara de blir minsta lilla kallt och det är bara att slänga pengarna i sjön om han ska stå o skaka som om det är -15 grader.. Loke vet jag ju inte med men om han har fokus på nåt ätbart så kan han stå hur länge som helst är min teori. Det återstå att se=) Idag börjar vår grundkurs med Eddi. Har faktiskt (just nu) ingen som helst lust men den kommer kanske. Det är hur som helst viktigt. Ha de toppen! Kram på er! ( PS: fin färg på sidan!!!)

Postat av: Sara & grabbarna

oj.. haha.. av bra farten skrev jag fel hemsideadress..det sitter fortfarande i ryggmärgen=)

2006-09-10 @ 09:18:40
URL: http://www.eddi.se
Postat av: Hanna

Hej Sara!
Jepp, ska ställa Monster. Vad kul att ses!!!
Hinner inte svara längre nu, men kram på dig!

2006-09-10 @ 12:26:25
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback