Planerna framöver

Idag har jag hållit fortsättningskurs i agility. Idag blev det kontaktfält, framförbyten och slalom.

Imorgon är det grundkurs. Deltagarna har fått i läxa att träna sug, speciellt att hundarna ska kunna ta den långa tunneln relativt självständigt och det funkade otroligt bra senast. Så nu har vi börjat med framförbyten. Det är så himla kul när det märks att deltagarna tränar mellan gångerna.

I båda kurserna är både deltagare och hundar roliga att jobba med och det är så himla kul att hålla kurs.

Eftersom jag nu har schemat för juni+juli så har jag planerat in det mesta. Till helgen är det ju Kumla och jag hade tänkt tävla alla fyra dagarna. Är ju med i ett lag: Byrackarns smått & gott. När jag fick schemat såg jag att jag skulle jobba hela helgen. Men min snälla chef lät mig få ledigt fredag och söndag. Så vecka 21 - tävla fredag och söndag.

Vecka 22 till Fagersta och tävla lördag och söndag. Ska nog tälta med hundarna.

Vecka 23 tävla inoff i Karlskoga tisdag, tävla i Kil på söndagen

Däremellan går jag ju kursen för Anita och håller mina egna kurser. Mycket agility i huvudet just nu. Precis som det ska vara :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hihi, ja det är mycket agility! Ses i Kumla då!

Postat av: Ammi

Wow, så fina vovvarna är! Monster har blivit så stooor :-). I kroppen men säkert inte i knoppen :-).

Här är vi lite deppiga, eller mycket deppiga men det löser sig väl på något sätt. Ha det gott!

2006-05-24 @ 17:12:01
URL: http://hem.bredband.net/knorrsvans
Postat av: Åsa

Hoho, ska jag vara förebild får du nog blunda i Kumla :) Mitt mål är att inte ta balansen mer än en gång per lopp så det blir nog inte så vackert. Om jag ens lyckas...

Förresten, om ni är där tidigt i morgon, kan inte du försöka paxa en tältplats åt oss?

2006-05-24 @ 20:17:25
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Hej!

Wow, snacka om att fylla agendan. Men, vad gör det så länge den fylls med roliga aktiviter.

Lycka till framöver!

Magdalena

2006-05-29 @ 20:14:06
URL: http://www.dogbytes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback