Valpspecial hela helgen

När man går utbildningen till allmänlydnadsinstruktör så ingår många delmoment och ett av dem kallas för valpspecial. Och det är just det vi ska ha den här helgen. Idag har vi teori runt valpars utveckling (vi började redan i måndags) och så ska vi prata om hur vi rent praktiskt ska lägga upp dagen imorgon. Imorgon, söndag, kommer nämligen ett gäng valpar på förmiddagen och ett gäng på eftermiddagen (däribland Monster) med sina hussar och mattar. Och så ska vi väl se hur relationerna ser ut och kan förbättras? Ärligt talat så vet jag inte riktigt, det är ju det vi ska prata om idag.

Igår kväll skummade jag några böcker och jag kom nog ihåg det mesta. Det känns som att vi kör på rätt linje. Vi är snälla och trygga och sätter inga krav än så länge, annat än att vi säger ajaj när han biter i saker han inte får. (Nej betyder för mig sluta omedelbart med det du gör och ta kontakt med mig och det vill jag inte kräva riktigt än). Det jag vill ha hjälp med imorgon är några valpinkallningar (där en annan person försiktigt håller kvar valpen och jag springer iväg och kallar in). Och sen får jag väl se vad det är tänkt att vi ska hitta på! Det ska bli jättekul och spännande!

Redan idag får båda hundarna följa med och vara med i stugan när vi har teori. N jobbar hela dagen nämligen. Jag tar med buren och så kan de sova i den under teoripasset. Hoppas jag. I annat fall får jag ta Monster i knät. Han har en stark stämma när han inte får sin vilja igenom och även om jag blivit rätt bra på att ignorera den när han t.ex. vill in och väcka Niklas och sovrumsdörren är stängd eller dylikt, så tror jag inte mina kurskamrater uppskattar den.

Så här mysigt har de i sin stora bur. Underlaget är väl på nån dm i form av fårskinn, värmare och filt och Lennox syns ändå knappt där bak, så de har gott om plats. Bilden blev överhuvudtaget väldigt mörk, men ni får ha överseende. Man ser nyfikna Monsters bröst, typ.

29754-52

När vi kommer hem från kursen i eftermiddag så ska vi sova i soffan i några timmar så att Minimonstret får ostörd sömn. För ikväll ska de vara hos mamma och pappa medan vi är ute och äter och ser en spelning. N fyller år till veckan och det här blir hans present. Jag har tyvärr inte råd med nåt mer, det är ju vaccination och annat hit och dit. Men han säger att det inte gör nåt. Han har ju fått ett litet Monster i alla fall och även om han är ett busmonster så är han också så här go...


29754-50
N och Monster vilar i soffan

Jag ska dricka cola ikväll och åka och hämta killarna på natten så vi kan sova gott tillsammans.

Nu måste jag äta frukost och koka köttfärs (vill helst inte ge M för mycket korv, köttbullar med mera utan försöker koka köttfärs, kycklingfile och sånt, utan salt eller andra kryddor)

Kommentarer
Postat av: Elin

Naw! Mysigt värre:) Hur gick det med frakt, leverans, betalning och sådär att handla från http://www.rodetsgard.se? Hur stor blev frakten på buren? Jag är lite nojig och har inte hört så mycket om det företaget nämligen. Förutom att de är himla billiga!

Postat av: Hanna

Det gick jättebra, frakten var inte heller dyr! Är jättenöjd!

2006-03-11 @ 18:06:56
Postat av: Elin

Det låter ju bra! Hur dyr blev frakten?

2006-03-11 @ 18:10:59
URL: http://www.pudelfnatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback