Monster 9 veckor

29754-44
Monster sover i min famn första gången på Hammarö BK

Igår kväll var Monsters premiär på brukshundklubben. Vi hade möte med utbildningssektorn (känns jättekul att vara med!) och Mini fick alltså följa med medan Lennox fick vara hemma med Niklas i lugn och ro. Lilla M skötte sig jättebra. Han fick leka lite med en kelpievalp och jäklar vilken kaxig liten kille han är, tog verkligen för sig i leken. Jag har en filmsnutt när han jagar stackars kelpien under soffan. När mötet började fick han ligga i mitt knä och han rullade ihop sig och sov snällt tills vi var klara. På väg till bilen kissade han för första gången utomhus och som tur var hade jag en liten korvbit till belöning. Idag har han kissat nästan alla gånger utomhus, utom när det råkar gå så fort att jag inte hinner ut med honom.

Idag är det alltså fredag och hittills har dagen sett ut ungefär så här:

29754-46
Vilar i soffan

29754-45
Soldyrkaren Lennox är nöjd

29754-47
Ska du ha den där framför ögonen hela dagen matte?

Vi har haft en sån där skön dag med mest slappande och lite bus. Jag har varit på massage nu på eftermiddagen och de hade nog sovit när Niklas passade dem för nu är de sjövilda båda två. Vi ska ut i skogen!

Till er som lider av valpsjuka kan jag säga att han är söt som en sockerbit, men han har kissat på mitt täcke och när det var nytvättat passade han på att kissa på det igen efter en dag. (Inte under natten utan under dagen när han och L smitit in i sovrummet för att busa lite i sängen). Han gnager lite på vardagsrumsbordet och har kissat på två mattor samt försökt gnaga sönder sladden till min mobilladdare. Hjälpte det?

Det knasiga är att jag inte ens blir irriterad. Det beror nog på att han är en liten kaka och att jag har rätt gott om tid att tvätta mattor och torka pölar.
 
Ha en skön helg allihop!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, det ska börjas i tid på klubben!

Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Nope, inte räckte det för att avskräcka mig ;-)

Såå söt och så fint tecknad den lilla lakritspralinen är.

2006-03-03 @ 19:11:05
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Helene & Bonzo

Vilken sötnos som vilar i soffan!!
Du lyckades inte avskräcka mig heller...

2006-03-04 @ 13:35:43
Postat av: Hanna

Haha, nä, ni har väl den kroniska varianten, som jag :)

2006-03-04 @ 14:28:32
Postat av: Sandra med Lectus

Hej!
Underbart skoj att läsa om Monster och Lennox! Jättekul med bilder! Minns valptiden som har gått alldeles för fort inser jag nu! Lectus (Hubbabubba) har blivit riktigt snygg, tycker jag iaf! Har funderat lite på att ställa ut honom och se hur det går.
Kommer att lägga upp den här sidan som favoriter så att jag kan kika in här då och då! Satt nu t ex och läste högt ur bloggen för min sambo. Det där med snugglesafe låter jättebra, en sån tänker vi införskaffa!
kram Sandra

2006-03-04 @ 23:28:25
Postat av: Lisa

Hej!
Måste bara säga att Lennox är för vacker! Han ser så go ut så man skulle vilja ha honom. Han är så fin färg! Ha det bra, kramar//Lisa & Jerry

2006-03-05 @ 09:13:02
URL: http://medlem.spray.se/lmh/
Postat av: Hanna

Sandra och Lisa - ni är för goa. Blir så glad av sånt där :)

2006-03-05 @ 17:49:10
Postat av: Mia

Tea älskar att kissa i sängen fortfarande..hon är 5mån !!!!!
Hon blir så exalterad när hon får busa bland täcken o kuddar så hon kan bara inte låta bli att skvätta lite.
Men men solen skiner så tvätten torkar fort o bra:-)

Mia

2006-03-05 @ 21:15:52
Postat av: Hanna

Fy vad avundsjuk jag är på er sol!

2006-03-05 @ 22:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback