Helgen

Mellan fredag och lördag sov jag hos mamma och pappa (de är i Sälen) för att Niklas skulle få en sovmorgon utan vassa gaddar i näsan vid halvsju. Eftersom han helst inte ville ha en hund till så vill jag inte pröva tålamodet. Jag kanske vill ha en till hund om fem år eller så  och då vill jag att han ska minnas valptiden med ett leende. Monster hjälper till och är så underbart charmig som bara en valp kan vara. I morse la han sig hos Niklas med huvudet på kudden och sov sött ända tills vi var tvungna att gå upp. Gullhunden! Och N har hittills inte klagat det minsta, han avgudar också lilla mini.

Hemma hos mamma och pappa hade vi det mysigt. Vi gick en långpromenad i kylan, Lennox tyckte nog inte det var nåt vidare för det var svinkallt ute, men vi fick i alla fall ordentligt med frisk luft. Monster sov innanför min jacka så han märkte väl knappt att vi var ute. När vi kom hem fick hundarna totalt tokryck och rejsade runt runt i huset så det skrek i parketten. Sen kissade Monster på madrassen i bäddsoffan. Tack för det. Som tur var så gick den lätt att tvätta. Sen sov vi gott hela natten, utom en stund vid femtiden då det knakade så jag var säker på att det blivit inbrott. Men eftersom hundarna snarkade gott så somnade jag om. På morgonen bajade Monster första gången utomhus. Jag avhöll mig i sista stund från att ta kort på kringlorna. Nån måtta får det väl vara.

Igår när jag kommit hem så gjorde vi nog inget särskilt. Vi såg på film (Cinderella man, rekommenderas verkligen!!!) och hade en myskväll hela familjen (Jag, N och vovvarna :)
 
Idag har vi haft världens skönaste dag. Saras kille Amir är här i ett par nätter för han repar med sitt band. De ska ha nån spelning på Blue Moon i vår. Vi hade sovmorgon, fast jag och N vaknade tidigt och fnissade åt hundarna som busade och njöt sen när de somnade sött igen. Såg på Nyhetsmorgon söndag i sängen och åt en sen frukost. Sen har jag tagit tag i massa saker jag tänkt göra ett tag. Rensat mailboxen, skickat deltagarlistor till Studiefrämjandet och vår nya kassör inför de kurser jag ska hålla och de jag ska ansvara för i vår och sånt där. Samt tvättat fyra maskiner. Duktig Hanna.

Nu puttrar riset på plattan och kycklingen är i ugnen. Amir har repat klart och han och Niklas ser på tv medan jag sitter vid köksbordet med ett monster i knät och med Lennox på en filt bredvid datorn. Älskar lugna och sköna söndagkvällar.

Så, det var min helg. Hoppas er också varit bra!


Kommentarer
Postat av: Ammi

Vad mysigt ni har haft i helgen! Vi har oxå tagit det lugnt, varit en sväng hos Lemmekes och umgåtts med Naken-Saken och hundvalparna. Plus människorna såklart :-).

Ha det gott!

Postat av: Hanna

Naken-Saken är för gooo. Avundsjuk på att du får bo så nära alla vovvar + katter.

2006-03-05 @ 22:36:06
Postat av: Elvis

Hej !
Vilken rolig blogg! Matte har gjort en till mig också. http://www.kromfohrlander.se/blogg
Jag är lite knepig och matte har precis uppdaterat bloggen med alla saker jag har förstört. Förstår inte riktigt vad hon menar, för det smakade ju ganska gott ?!

Hälsningar
Elvis

2006-03-31 @ 00:51:51
URL: http://www.kromfohrlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback