Fredag idag

Idag är det alltså fredag och jag har rastat två hundar. Eller nja, snarare fyra. Först mina egna, sen fick de sova i bilen medan jag rastade en boxer och en cocker. Det var 17 resp. 18 grader varmt i bilen när jag kom tillbaka och med sina varma underlag lär det knappast ha gått nån nöd på hundarna. Idag hade de fått ett varsitt ben att tugga påi buren. Men benen var slut när jag kom tillbaka och killarna låg tätt ihop och sov. Sötnosar!

29754-51 
Kalvöra - yummie!

Vi klickertränade lite igår också. Jag ska läsa lite valpböcker idag för jag känner mig lite osäker på när man kan börja med nej-övningar och så. Jag vill först bygga upp ett samarbete och förtroende, men det vore skönt om han snart förstod nej ordentligt. (Han lyssnar på ajaj när han biter i nåt och slutar då.) Jag har halsband och flexikoppel som säkerhet när vi är ute nu för han ska fram till precis alla och hälsa. Vore skönt om han förstod nej så jag kunde kalla in honom och berömma. Vill ju kunna ha honom lös. Samtidigt känns det ju positivt att han är så nyfiken på alla människor. Eller hm, han är egentligen nyfiken på ALLT, men det ska väl valpar vara. Roligaste leksaken just nu är en tom colaburk som han rullar runt, runt på golvet.


29754-49
Lennox snodde tillbaka kalvörat så Monster gnager lite på mattkanten istället. Han har ett eget öra men han vill hellre ha samma som Lennox. Såklart.

Nä, nu ska jag torka golven för förtihundrade gången den här veckan och sen lägga mig i soffan och läsa lite i Inkallning är så mycket mera av Memea Mohlin, Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt och Valpen och Unghunden av Mickie Gustafsson. Idag är det fredag = Hannas godisdag så ikväll blir det mys. Innan dess ska vi ta en promenad och kanske klickerträna lite så att hundarna sover gott i kväll. Monster sover just nu i mitt knä och Lennox på favvoplatsen vid fönstret.

Trevlig helg!!

29754-48

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken härlig valp mage. Man får väl skicka en puss och hoppas att den landar på Monsters mage. Det är så härligt att titta på era bilder.
Kram//Lisa

Postat av: Emma

Åh, vad himla mysigt det ser ut med två hundar! Hna är för söt Monster, Lennox är ju förstås lika stilig som vanligt!
Tycker du att det är svårt att fördela tiden mellan dem nu när Monster är valp?

Skrattar gott när jag läser om Monsters förtjusande vana att kissa på täcken, hehe. Det hade gjort min sambo vansinnig! =)

2006-03-10 @ 15:22:33
URL: http://herrharry.se
Postat av: Julia

Åhh vad mysig Monsters valpmage ser ut =) Härligt att han är så framåt!
Saga kissade som tur var aldrig på täcken, då hade ju mamma märkt att hon låg i sängen =)

2006-03-10 @ 16:07:03
URL: http://hem.passagen.se/sagaonellie
Postat av: Sara & Eddi

Tjingeling.. tänk om man bara hade godisdag en dag i veckan ändå..*suck* idag blire faktiskt kebabdag för oss (till jimmys STORA glädje) för min syster Hanna kommer o sover hos oss i helgen. sen ska vi ju på utställingen på söndag. wish me luck där ja kommer ha en känguru-hund som studsar omkring. Jag håller med Lisa om att det är så skoj att se era bilder som du lägger ut o läsa om era dagar=) ha en underbar helg. kram kram

2006-03-10 @ 16:25:21
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Lene Rasch

Halva nöjet e att läsa om hur man gör.. för egentligen kan du ju det redan, eller hur ;-)

Vilka harmoniska bilder på pojkarna! Kan tänka mig att man har god lust att kramas når de ligger och sysselsätter sig själva så där fint. Vad bra att dom går så bra ihop.
Tjingeling
Lene

2006-03-10 @ 17:10:59
URL: http://remo.casa.se
Postat av: Hanna

Lisa - jepp, han fångade den. Han gillar magpussar.

Emma - faktiskt inte det minsta. Det kan vara svårt att mysa med bara Lennox för Monster vill ju vara med, men jag löser det genom att pussa extra på Lennox många ggr om dagen. Och de ligger båda hos mig i soffan och så, så jag tror de känner sig som en flock nu. Ja, jag tvättar för fullt så Niklas ska slippa ta del av de negativa sakerna med valpen och det funkar riktigt bra. För att inte alls ha velat ha en hund till, till världens goaste.

Julia - he he, Monster skulle inte heller sova i sängen hade vi bestämt, det skulle vara Lennox frizon. Det höll en halv natt.

Lene - ja egentligen har jag väl sunt förnuft och så. Men det är kul att läsa lite extra. Till helgen har vi ju dessutom valpspecial på allmänlydnadsinstruktörsutbildningen och det är ju perfekt timing.

2006-03-10 @ 18:19:13
Postat av: Hanna

Sara - jag har faktiskt både fredag och lördag som junk-dagar. Det blir dessutom mycket godare när man mest unnar sig på helgen. Och jag behöver gå ner ett par kg :) Minst. Vad mysig er helg låter!

2006-03-10 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback