Skyller på jobbet

Tack för midsommarhälsningar och hoppas ni alla har en trevlig midsommarhelg!

Idag har jag varit med familjen och vovvarna till Borgvik för traditionellt midsommarfirande. Jättemysigt! Vi har annars tagit det rätt lugnt senaste tiden. Jag jobbar en hel del och mamma och pappa är världens bästa hundvakter (och Sara & Erik också såklart). Hundarna får lååååånga promenader och vara med ute i trädgården. När vi kommer hem så däckar de direkt i en varsin ände av soffan. Helst med benen i vädret och lätt snarkande. Det är himla skönt eftersom jag själv behöver sova när jag är ledig. Det är ansträngande att jobba skift :) Och det är så skönt att få lägga sig med en trött hund på varje sida.

Monster har förresten äntligen fattat att i vår familj så sover man tills matte/husse behagar stiga upp ;) Jag har ju gått upp och tagit ut honom så fort han vaknat, men nu verkar han inse att det är väldigt skönt att sova lite längre på morgonen ibland. Tack för det. Jag sover ju till 14 när jag slutat 05.30.

Vi tränade lite agility häromdagen. Mest olika startsituationer. Jag har också börjat träna in en annan typ av framförbyte än jag brukar använda. Kommer inte ihåg vad det heter på Greg-språk (fattar inte att jag inte lärt mig det där med push och pull än) men det är när man går förbi hindret om ni förstår. Annars håller jag mig gärna på samma sida om hindren när jag gör framförbyten eftersom det känns lättare att hinna med. Men jag tror att bytena blir tydligare om jag går med en bit. I alla fall när det är två hopphinder som står en bit ifrån varann. Det är svårt att få ut honom lagom annars. Hm, ja, jag får se. Känner mig väldigt orutinerad just nu. Missade de två sista tillfällena på Anita-kursen och känner att jag är väldigt osäker på det vi lärt oss. Men vi ska ses på onsdagar och träna så jag hoppas att jag kan vara med nästa gång.

Jag har anmält Monster till tre utställningar: Ransäter 30 juli, Mälarpinschern och SSPK's utställning i slutet av augusti (de sistnämnda är rasspecialer, först pinschersektionens och dvärgpinscherklubbens inofficiella och sen Svenska Schnauzer Pinscher Klubbens officiella.)

När man har valp så förstår jag inte meningen med inofficiella utställningar. Jo, om det inte är några officiella i närheten såklart. Men annars så kostar det sällan mer att ställa en valp officiellt än inofficiellt. Domarna har inte så höga krav på valpar och på en officiell ska ju domarna kunna rasen, åtminstone någolunda. Det blir lite roligare att läsa kritiken då. Så det blir nog inga fler inoffare i sommar.

Jag ställer inte Lennox nåt i år. Han är ju lite över 30 cm vilket räknas som ett fel (även om jag tror att han klarar sig under 32 cm-gränsen) och det känns inte så meningsfullt att ställa ut honom nu när det är obligatorisk mätning på alla dvärgpinschrar.

På måndag ska vi landskampa mot Norrmännen i agility, på Skutberget. Det ska bli jättekul.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, och ändå blir hon bara trea :( Fast det var rätt tight med tiderna och hon vinglade innan sista hindret, men ändå! Dumma korta ben hon har!

Postat av: Christina & Busligan

Hej Hanna! Har mailat dig ang allmänlydnadsinstruktörsutbildningen men inte fått något svar!! Är du snäll och hör av dig till mig snarast?!

2006-06-26 @ 09:01:09
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Kaja

Hej Hanna

Vi sees på Ransäter, jeg har anmeldt Chili i åpen klasse.

Synd at du ikke stiller Lennox, även om han e rlite mer enn 30 cm så gjør jo ikke det noe. Dete r jo mange som stiller sine hunder, og i standarden tillater man jo hunder opptil 32 - og her kommer det jo an på dommeren som dømmer.

Få din guldklimp ut i ringene ;o))))

Vi sees

Kaja

2006-07-06 @ 23:44:53
URL: http://www.chiodin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback