Idag

Idag har vi haft sovmorgon och sen åkte vi ut till klubben. Jag la ett kort spår till lillen och så gick vi på en promenad på ca 30 minuter. Hundarna sprang lösa hela tiden och avverkade väl dryga milen under tiden jag gick några kilometer. Monster har hur mycket energi som helst och det är skönt för honom att få springa av sig.

Därefter tog vi spåret och det gick finfint! Svårt att avgöra om det var slumpen eller om han verkligen spårade "rätt" spår. Mitt i spåret gick han i alla fall med låg nos och koncentrerad svans. Sötnosen. Han har förresten fyllt 5 månader, lillis... Efter spåret körde vi några minuters cirkelträning à la Greg. Jag körde höger- och vänsterhandling med hunden på innersidan, det är det svåraste tycker jag. Det gick jättebra, men jag belönar också heeeela tiden.

Sen fick lillis vila i bilen och så körde jag och L lite agility. En kort hoppkombination som stod uppställd. Två varv. Sen avslutade vi med en slalom och sen några kontaktfält.

Imorgon åker vi till Fagersta vid 15. Vi ska åka minibuss med Björn och jag gissar på att nån mer också ska med. Glömde fråga förut. Jag, Monsi och Lennox ska tälta. Undrar hur detta ska gå. Jag är så långt ifrån en campare man kan komma. Typ. Men jag har provat att sätta upp tältet i alla fall och ska köpa ett liggunderlag. Nåt man ska tänka på att ha med sig?

29754-79
Tro det eller ej, men kontaktfälten börjar sitta bättre och bättre.

29754-80
Vi gillar agility :)


Bilder av Kristina Svensson, tagna på Camilla-kursen

Kommentarer
Postat av: Julia

Campingtips:glöm inte ficklampan

Postat av: Åsa

Jag läser!

Det kan nog blir lite småkyligt att tälta såhär tidigt, VARMA sovsäcken med! Det är inte dumt att sova på ett fårskinn, hade inte ni ett sånt?

2006-06-01 @ 21:14:43
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Sara & Eddi

Hej på er!! Vill bara säga att jag och Eddi är inne och läser varenda blogg du skriver=) Ibland har man verkligen ingen inspiration. Min är ju just nu mer åt det andra hållet så jag känner att det är skoj men jag gissar att det beror på valpfeber och att jag får hem min lilla knatte inom en snar framtid. i helgen ska jag oxå på "halv-camping". ska iaf ut på nåt frilufts-ställe med lillasyrrans (Hannas) klass. Jag kommer antagligen få krupp av alla jobbiga "wanna-bee-vuxen"-ungar blandat med att dom är så omogna så man dör=) Tur att Hanna är den lugna typen iaf. Jag tar henne bara o kastar in i bilen o drar en repa om det blir för jobbigt. Hahaha.. Ha en riktigt mysig helg. Ps. Bilderna är jättefina på Lennox. Kramar från oss (Ps2. Vi måste ta en DP-träff nån gång innan det blir snö) =)

2006-06-01 @ 21:22:14
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Helene & Bonzo

Vi älskar att läsa din blogg:-)
Riktigt snyggt kontaktfält!
Ha en riktigt skön camparhelg och hoppas ni får till "det" ,(samarbetet och flytet) i något lopp eller flera kanske.Vi håller tummarna.Själva ska vi se på valpisar:-)

2006-06-01 @ 21:48:53
Postat av: Hanna

Tack alla gullisar :)

2006-06-01 @ 23:46:24
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback