Det regnar, regnar, regnar

I förrgår åkte jag till klubben och började med att rasta hundarna. Sen fick Lennox vänta i bilen medan jag tränade lite med Monster. Vi började med att han fick springa genom den långa tunneln några gånger. Han är så rolig, lillskiten. Så pigg och glad. Sen övade vi lite utställning. Han har äntligen lärt sig att det går att trava och han gick så himla fint i kopplet. Stod fint också. Jag avslutade med cirkelträningen och det funkade också bra.

Sen bytte jag hund och tränade agility med Lennox. Jag körde en del ur en klass 3-bana och det gick förvånansvärt bra. Duktiga lilla gubben! Nåt kontaktfält hann vi med också. 

Igår var det landskampen mot norrmännen. Två roliga banor, en agility- och en hoppklass. Vi vann båda två!! Min handling lämnar en del att önska, varje gång jag tappade honom så fick jag ropa högt och vi klarade oss ju genom banorna. Men det bästa vore ju om jag aldrig tappade honom. Han gör verkligen sitt bästa och är så rolig att köra med. Gullehunden.

Idag har vi varit ute på Bonäs. Jag la ett varsitt spår till vildingarna och sen tog vi en promenad i regnet på ca en halvtimme. Monster spårade jättefint. Han tappade bort sig i en sväng, men hittade snabbt tillbaks till spåret. Koncentrerad och jätteduktig! Lennox spår var nog lite svårt den första halvan, han fick ringa rätt mycket. Men slutet gick jättefint. Och jag fick med mig alla spårpinnar till bilen :)

Nu sover vovvarna och jag ska ta en varm dusch. Har tvättstuga och sen ska jag till Jessica och se på film.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Maud

Hej! Va roligt att "gubbarna" är så duktiga! Ska det bli ett agilityess av Monster precis som Lennox?

2006-06-28 @ 07:28:59
Postat av: Hanna

Ja, så är väl tanken. Hoppas han gillar det bara.

2006-06-28 @ 16:27:20
Postat av: Helene & Bonzo

Hejsan!
VIll gratulera till de fina loppen du och Lennox gjorde i måndags.Ryktet sa att ni tog hela skiten i small. Kul kul:-)

2006-06-28 @ 22:25:06
Postat av: Christina & Busligan

Jag har problem att skicka mail... ang ditt mail förra veckan om problemhund! Be henne komma till hundstallet, hundsportgymnasiet Forshaga
kl 13 den 9/7!

Postat av: Lisa & Jerry

Hej hej! Ville bara önka en trevlig sommar! Jag och Jerry har inte haft tid att sitta vid datorn så mycket densenaste månaden. Men det kanske kommer lite regn snart så vi kanske blir flitigare. Hoppas att allt är bra med er! Kramar från Lisa & Jerry!

2006-07-06 @ 09:17:51
URL: http://myshund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback